Gå til innhold

Fødsel med bekkenløsning.. noen med efaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noe rykter om at de med bekkenløsning kan ha tendens til lettere fødsler. Er det tilfellet??

Er selv i uke 31 og slitt med bekkenløsning en god stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oh.. krysser fingrene for noen positive svar på denne ;) spurte jordmor om det var noen spesielle hensyn å ta under fødsel når man føder - og hun mente det kanskje var mest "behagelig"/effektivt å føde i knestående for at bekkenet er mest bevegelig da. også være mye i bevegelse under åpningsfasen har jeg skjønt skal være bra.

noen som VET noe om dette og ikke bare har hørt og fått tips? :)

Skrevet

Jeg fødte for knappe 14 dager siden, førstegangs og plagdes helt ut av det blå med bekkenløsning den siste uka før fødselen. Fra vannet gikk og riene kom brukte jeg 2t og 10min før lillegutt var ute. (RASKT JA!) Jeg prøvde knestående stilling og fant ut at det var bare å glemme, men nå hadde jeg pressrier mens jeg prøvde stillinga og tydeligvis var hodet 2cm inn i... ja...Hehe, så det hadde nok litt å si.

Jeg var veldig opptatt av dette på forhånd, hvilke stillinger som kanskje kom til å være mest behagelig å hva jeg måtte prøve. Alt jeg hadde satt meg inn i dette på forhånd var nyttesløst, så jeg havna enkelt å greit oppi en saccosekk på halv åtte med føttene rett opp til vers. Ikke akkurat det som står i bøkene.. men det var mest behagelig for meg! ;-)

Skrevet

hadde kratig bekkenløsning med forrige barn, og lå 16 timer...

Fødte liggende på sida, et ben i været..... :) Funka fint det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...