Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Nei, ikke sitrusfrukter før de er et år.
Tøffe Tøflus Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Hvorfor ikke? Jeg har gitt jenta mi på 9 mnd klementin flere ganger, og hun elsker det! Ganske sikker på at sitrusadvarselen er utdatert allergihysteri som så mye annet.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Nettopp på grunn av dette "allergihysteriet" som du kaller det er rådet at man ikke gir det før de har fylt et år. Men bevares, hvis du velger å sjanse på at det er et utdatert hysteri så be my guest. Jeg vet ihvertfall at min baby skal få vente i tråd med anbefalingene.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 jeg trodde ikke det var slik lenger jeg at de ikke skulle ha det før de er 1 år. Mener at det var ny forskning nå som viste at det faktisk var bra å la babyer få teste ut ting, nettopp fordi det minsker sjansen for allergi. Men dersom de ikke skal ha sitrus er det jo veldig mye mat de ikke kan spise da, for sitrus er det i mange matvarer som man kanskje ikke tenker over Jeg ga det til sønnen min før han var 1 år... ikke vist noe tegn til allergi ennå da.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Som flere sier her så er det anbefalt å vente til de har fylt 1 år. Selvfølgelig så får ikke alle som har spist sutrusfrukt før de er 1 år allergi, men hvorfor ta sjansen? Frukt er noe de fleste bran er glad i, men de blir ikke mindre glad i det om du venter med akkurat sitrus til de har fylt 1 år heller. Hvorfor gi de ting som man anbefaler å vente med når det er 1 million andre ting å gi de??? I tillegg til allergi så er sitrus skummelt med tanke på skallet på båtene. Dette skallet fordøyer de ikke, og kan i verste fall bli liggende som en svamp i tarmen deres og etter hvert forårsake forstoppelse. Nei, vent med sitrus du. Ikke ta sjansen!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Det der er bare tull. Vi var på 9 års kontroll med tassen for et par mnd siden og helsesøstra sa han kunne spise mer eller mindre det samme som oss, bare vi ikke saltet maten for mye eller overdrev med andre ting..som hun sa, det er forskjell på å spsie 5 jordbær og hele kurva:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå