Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Har laget en omelett på 5 egg + vann, pepper og litt salt. Har hatt i litt smårettskinke, litt champignon og litt brokkoli. Enkelt og greit. Hvor mye kalorier er det i en slik omelett? Hvor sunn er den egentlig? Hva gjør den evt usunn?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Tipper ca 3-400 kcal avhengi av hvor store eggene er. Egg er sundt, men 5 egg om dagen blir vel litt i overkant om det er hver dag. Mest sundt er det vel å spise variert. Dermed blir det ofte vanskelig å si at en matvare er veldig sunn eller usunn.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Fem egg er ca. 400 kcal. Champignon og brokkoli har såpass lite kcal at det er ubetydelig, kanskje det utgjør 30 kcal eller noe. Mener smårettskinke ligger på drøyt 100 kcal pr 100 gram. Ingenting med dette måltidet er usunt. Mange vil nok hevde at dersom du legger denne omeletten på et stykke brød er det plutselig usunt pga. karbohydratene. Dette er selvfølgelig bare tull Man trenger karbohydrater og grovt brød er ypperlig for kroppen. Egg har godt innhold av proteiner av høy klasse, smårettskinke er ofte magert kjøtt. Champignon og brokkoli gir vitaminer og mineraler. Etter min mening et sunt og godt måltid
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Dette var ikke bare til meg. Spiste vel i underkant av halve omeletten (kanskje ca 2 egg), mens ungene spiste resten. (..og 5 egg hadde nok gitt meg fjertemage, enten det var for én dag eller hver dag!) Spiser forsåvidt variert, men iblant føler jeg meg usikker på om ting jeg egentlig tror er veeeeldig sunt kanskje ikke ER så sunt likevel!? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå