Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Når det kommer til vanlig innetøy får jeg på DiB inntrykk av at barna har noe slitt hverdagstøy til bruk i barnehagen og penere tøy til vanlig bruk hjemme. Men er det slik da? Vi har pentøy som bare brukes til fest, bursdag, høytider. Så har vi noe hverdagstøy som ikke er lov i barnehagen og derfor bare brukes hjemme (klær med hette, hele innedresser etc). Men ellers er det samme klærne hjemme som i barnehagen. Hva gjør dere andre?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Foruten festantrekk, så brukes alle klærne likt hjemme og i barnehagen. Noe arvet, noe nytt, men alt er pent, rent og komfortabelt. .
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Vi har det omtrent som deg, men i barnehagen er jeg enda mer nøye med at klærne skal være praktiske. Der er for eksempel strømpebukser totalt bannlyst mens det er OK hjemme. Klær til bruk i barnehagen må også være ting jeg ikke er redd for at skal få lim eller maling på. Hjemme kan vi skifte om vi skal drive med slikt, det fungerer dårlig i barnehagen. Av disse grunnene er det noe av det penere tøyet til ungene som ikke brukes i barnehagen.
Gjest Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Vi har litt finere hverdagstøy vi bruker nå vi skal bort på besøk og lignende. En mellomting mellom herjetøy og fintøy mao. Ikke egentlig noen egen barnehagegarderobe, bare klær som er laget for sandkassa og klær som enda ikke har hatt sitt første, vonde møtet med barnas hverdagslige sysler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå