Gå til innhold

Juleverksted for 6-åringer. Tips til hva vi kan lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får noen seksåringer på vesøk neste uke, og tenkte å sysselsette dem litt med noe kreativt.

Håper noen har noen gode tips, gjerne med "oppskrift" og innkjøpsliste.

Jeg har lurt litt på sånne kremmerhus til å henge på juletreet, men vet ikke hvordan de lages eller hvordan jeg skal få tak i noe fint papir (eller stoff?) som kan brukes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp tovet ull i grå, rød og hudfarger og form med til nisser. Ansikt, kropp og lue. Lett og lage og blir knallfint:-)

Skrevet

Her spurte 6 åringen å å få lage krus til julepresanger, og det var en god ide synes jeg. Tenkte å kjøpe hvite krus og gjennomsiktige te-lys holdere på IKEA og så sånn maling som er beregnet på dette og kan heres i ovnen.

Både Stoff& Stil (Åsane, der med Jysk) og Hobbykjelleren, og Panduro (kjelleren i xibition) har stoff og litt dill-dall som passer til juleynt. Sikkert masse gode ideer også :-)

Skrevet

Tusen takk for gode tiups begge to.

Jeg hadde tenkt å gå på Hobbykjelleren i går for å se om jeg fant noe lurt - men den var borte!

Jeg visste ikke om den i Xhibition, så, så jeg får stikke bort dit. Det med krus og T-lysholdere er ikke så dumt, nei. Kanskje de har noen på Åhlens også, så slipper jeg å reise ut i Åsane?

Skrevet

BAKE BAKE BAKE!!!

Hehe....

Lag konfekt, marsipanfigurer eller bare pynt pepperkaker....

Kjempegøy ;)

Skrevet

Det vet jeg ikke, men de har sikkert slike ting andre steder også :-) Lys og krus synes jeg er så greit, for det er noe som faktisk kan brukes og spesielt lysene blir veldig pene i bruk unasett hvordan de er dekorert i utgangspunktet ;-)

Skrevet

Forresten, hva med å brenne mandler og ha på små krukker med lokk på? Så kan de pynte krkkene også. Brente mandler er kjempeenkelt, holdbart og veldig godt :-) Du må nok brenne dem da, siden det er litt skummelt varmt, men de kan jo hjelpe litt til og se på i det minste ;-)

Skrevet

Skal ha en gjeng på besøk snart jeg og, så langt har vi bestemt oss for å lage små pepperkakehus med åpning på ene siden (bruker ene langveggen som gulv). Så skal vi lage en liten nisse og pute inni.

Blir grøt med mandel, var kjempepopulært i fjor fordi alle fant mandelen;)

Tenker vi lager en ting til, men er ikke helt sikker på hva enda, må være noe enkelt og raskt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...