Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Hvor ofte og lange rier skal det være?
Gjest Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Hvis du tror riene er regelmessige bør du ringe og be om råd. Hvor raskt man skal reise inn avhenger helt av reisevei, hvor langt du er på vei og om det er første barnet osv
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Når de er såpass regelmessige og vonde at du skjønner det er fødsel og ikke falsk alarm så er det bare å ringe. De lager bare et notat på dataen så er de forberedt på at du kommer snart.. Med første barnet mitt kom startet fødselen med vannavgang så da ringte jeg med en gang. Andre gangen startet det med rier på formiddagen, jeg ringte i sju-tiden på kvelden og sa at jeg hadde hatt regelmessige rier hele natten og at jeg nå hadde rier hvert 7.min. De skrev det opp og jeg bare sa at jeg kommer når det blir så vondt at jeg ikke tør være hjemme lenger og det var helt greit. Da klokka var halv tre på natta var jeg inne på sykehuset og de målte 8 cm åpning, veldig greit å ha den tiden hjemme synes jeg. Men jeg bor bare 15 min fra sykehuset da, det har jo også litt å si for hvor tidlig du må ta kontakt.
Gjest Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Hmm, det er lurt å ringe selv om riene ikke er veldig vonde, bare de er regelmessige. Selv hadde jeg ikke sånne supervonde rier før jeg var 8 cm åpen og da hadde det vært litt sent å tenke på å ringe :-D
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 mine var ikke skikkelig regelmessige heller før det nesten var for seint - det varierte fra 10 min - til et par min mellom riene - og de ble heller ikke skikkelig sterke så tidlig..endte med at jeg kom på sykehuset nesten for seint - fødte bare en time etter at jeg kom inn, og det var min første fødsel - hadde heldigvis kort vei til sykehuset. Jeg var "redd" for å komme på sykehuset alt for tidlig så derfor utsatte jeg å ringe
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Bruk internett siden www.rieteller.no For meg som har 2-2 1/2 time til sykehus, så er det nok viktig å ringe i tide, men bor du 15 min unna, så kan en vell kanskje prøve å slappe av litt hjemme først:) (om det går selfølgelig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå