Trønderpia Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Stemmer det at man ikke får mensen når man bruker cerazette?
dolly29 Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 ikke på meg iallefall.. Har hatt mensen nå i 2uker:(
Berta_78 Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Er gravid nå, men har brukt den i mange år før. Hadde ikke mensen - var helt skjønt! Men vær obs, jeg ble gravid på den i en periode hvor jeg slomset litt et par-tre ganger. Man må være ganske nøye!
Trønderpia Skrevet 12. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2010 Må man være kjempenøye med å ta de til samme tid hver dag..?! Huff.. ikke alltid like flink til det bestandig, selv om jeg prøver, og har ingen planer om flere barn. Må visst ta meg sammen her da skjønner jeg :-)
Berta_78 Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Ja, dessverre... Den er ikke så trygg som mange andre piller, og jeg tror kanskje den ikke er verdens beste alternativ hvis man er ferdig med barn - særlig hvis man slurver litt. Men som du sier: Det er bare å ta seg sammen. Etter at første barnet ble født, ble jeg mye flinkere til å ta den fast når jeg sto opp - det skjer jo ca på samme tid hver dag. Og da ble jeg ikke gravid før jeg sluttet i kontrollerte former :-) Jeg likte cerazette veldig godt, hadde ingen bivirkninger i det hele tatt sånn som jeg har hatt med andre piller, og slapp altså den gufne mensen :-)
Collette Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Ja, jeg hadde ikke det. Men det er egentlig klassifisert som en p-pille nå. Den har 12-timers glemmemargin. Det er mange som opplever småblødninger når de går på den, så du må nesten bare se hvordan den fungerer for deg.
Hanna30 Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Jeg hadde mensen hele tiden med den, så jeg slutta etter noen måneder. Du kan jo teste ut! Men veldig vanlig å få mellomblødninger som de kaller det (som kan opptre omtrent hele tiden).
Willy Wonka Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 jeg har mensen selv om jeg bruker cerazette.......så tror det er veldig individuellt.
Mammapudding Skrevet 12. november 2010 #10 Skrevet 12. november 2010 Jeg blødde ganske mye de første mnd jeg brukte de, men så har jeg ikke hatt mensen siden januar
Ranveig R Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 Eg hadde mensen ca 50% av tida det året eg gjekk på cerazette. I tillegg la eg på meg 18 kg. Du kan trygt seie at eg ikkje kjem til å begynne på dei igjen...
Gjest Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Jeg har ikke mens. Ingen bi-virkninger heller. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå