Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Hva syns dere om å lappe buksene til ungene? Det var jo helt vanlig før i tiden. Har barn som er meget aktive og sliter hull på knær gjerne 2-3 uker etter de er ny. Blir dyrt å kjøpe nye bukser hver mnd til 3 barn...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 helt greit! finnes masse fine lapper fremdeles vil jeg tro! og man selger jo faktisk klær ferdig lappet i enkelte butikker....... (helt nye sies det....) man selger jo forøvrig også ferdig utslitte olabukser så.....
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Hvis jeg ser på barnas klær og skal "dømme"foreldrene på grunnlag av dem blir det slik. Hullete klær på bunn, nye klær i midten og klær som er skikkelig reparert på topp. Reparerte klær signaliserer at du ser barna og deres behov, prioriterer å bruke tid på deres ting, er flink med hendene og samtidig økonomisk og miljøbevist. Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink til å reparere som jeg burde vært, men jeg beundrer dem som gjør mye av det.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Jeg lapper! Kjøper sånne lapper til å stryke på, de har noen fine som ser ut som en fotball f.eks. Syr noen sting i tillegg til strykingen da, ellers sitter ikke lappen. Bruker selvfølgelig ikke en lappet bukse når vi skal noe spesielt, men i sandkassa i barnehagen fungerer det mer enn bra nok
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Jøss! Takker for den! Hadde regnet med mye pepper for å sende barna i bhg med lappede klær, og ikke nærmest ros:) Faktisk tar det masse tid å lappe klær. Først detter de av, enten ved at de greier å slite tråden under lek, eller i vaskemaskina. Har også opplevd at lappende krymper og dermed slites av i vask av den grunn. Så samme buksa lappes mange ganger... Men kan ikke si at jeg er så flink til å få det til å se så pent ut da. Måtte bare spørre siden jeg leste en tråd her om å sende barna i bhg med stygge klær:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Har også prøvd sånne som bare skal strykes på, men de detter bare av etter en gang i maskinen. men syr de på jeg også, og da sitter de litt bedre. Godt å se at jeg ikke er den eneste da:) HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Lapping er helt topp - det er bare idioter som ikke lapper barnas bukseknær. Selv er jeg dessverre en idiot, men jeg beundrer dere som ikke er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå