Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Eller er det giftig? Eller er det sånn at det er umulig å vaske av etterpå? Tenkte å fingermale på kopper her. Vesla er 1,5 år.. Hvor kjøper jeg egentlig porselensmaling? Og kopper uten motiv?? Setter pris på mange tips! Er litt fersk på dette med å være kreativ mamma:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Det ville jeg ikke gjort. Da jeg drev med porselensmaling måtte jeg vaske meg med terpetin for å få av det som havnet på fingre og utenfor der det skulle. Kjøp vanlig fingermaling på lekebutikk og en rull med gråpapir så kommer du mye lenger med såpe og vann Porselensmaling føler jeg uansett er litt for avansert når jenta er 1,5 år, og det er lett at ting knuser, pensler havner i munnen osv osv.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 søren, hadde så lyst til å lage kopp med håndavtrykket hennes på, til farsdagen.... Pappaen ønsker seg kopp til å ha på jobben.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Du kan jo høre på f.eks Panduro om de har noe alternativ til vanlig porselensmaling? Det finnes jo maling til blant annet kjeramikk og leire som brukes i barneskolen, og som kan brennes etterpå. Det husker jeg vi vasket av oss med såpe og vann, og det er nok ikke giftig... Jeg ville i alle fall spurt litt rundt på hobbyforretninger, de pleier å ha mer peiling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå