Gå til innhold

Jeg er så lei meg ;/ ang skole..

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her med klump i halsen og forbanner meg over hvor ung og dum jeg en gang var!

Gikk studiespesialliserende på videregåend med matte i 1.klasse og 3.klasse. Selvfølgelig klarte jeg å stryke begge kursa.

Siden det nå er byttet kunnskapsløfte er det ikke sikkert jeg "bare" kan ta opp matte og det kan være for seint for meg å forbedre vitnemålet mitt.

Siden studierettningen jeg valgte på vgs var en prøveordning kan nærmest ingen svare meg konkret på hva slags mattekurs jeg skal ta og om jeg noen gang kommer til å få et gyldig vitnemål.

Dette er så ødeleggende for meg. Jeg er så klar for å ta fatt på livet mitt igjen etter 3 år med reint helvette. Alt forandret seg etter jeg fikk barn og nå ser det ut til at jeg kan få problemer med å komme inn på skolen.

fantastisk start på dagen. Måtte bare si det til noen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ta opp matte slik det er nå da?

De andre fagene dine kan bli gjort om på vitnemålet.

Jeg hadde ett kompetansebevis med kun kunnskapsløfte og ett kompetansebevis med kun reform 97. Jeg hadde da ikke et fullverdig vitnemål. Men da slo den gamle skolen min det sammen til ett vitnemål. Da ble altså fagene fra kunnskapsløftet gjort om til reform 97, og jeg fikk da et vitnemål. Da ble fagkodene endret.

men dette var en lang prosess med mye frem og tilbake. Heldigvis gikk det i orden da :)

Skrevet

desverre så må jeg ta opp alle faga om jeg skal bytte ut den nye matta med den gamle.

:( jaja.. kjempe vannskelig. Jeg har jo så gode karakterer i alle andre fag fra vgs. bare 5ere og 2 6ere.. :(

Skrevet

Er du sikker? Har du snakket med din vgs om dette?

Skrevet

ja, har snakket med de og de var ganske så sikre i sin sak. utrolig leit og gjør ting 100 ganger vanskelig!

er det noen her inne som vet noe om dette? har ikke råd til å gå privat og klarer ikke alle faga som privatist..

Skrevet

Da burde de skjekke dette opp med, er det fylkesmannen?? Skolen min sa først at det ikke gikk, men etter samtale med fylkesmannen eller noe så fant de et "smutthull". Jeg fikk tlf flere ganger om at det ikke gikk alikevel, men de jobbet hardt for å finne dette "smutthullet". Etter noen uker så fikk de det til(det var snakk om å finne en fagkode som ble godkjent av samordna opptak).

Fagene er jo ganske like selv om de omgjør reformene hele tiden, så det skal være mulig å finne en fagkode de kan bruke.

Skrevet

Jeg håper virkelig det :( de kunne heller ikke svare meg på om jeg må ta opp 1.klasse matte samtidig som 3.klasse matte.. Eksamenskontoret kunne ikke svare meg på hva slags matte jeg skulle erstatte den gamle med og min videregående skole mener dette ikke går fordi det har gått for lang tid ( 3 år. )

Skrevet

ring fylkeskommunen og be om råd for hva og hvordan du skal gjøre det.

Skrevet

Er det noen spesielle der jeg kan spørre etter ?? som har peiling på hva jeg kan gjøre? vil så gjerne få begynt på utdannelse så fort som mulig.

Skrevet

Det har ikke gått for lang tid. Jeg gikk ut av vgs(allmenn i 2004) og så tok jeg helsefagarbeider og var ferdig i 2009. Da fikk de slått sammen disse to kompetansebevisene til ett vitnemål. Allmenn var fra reform 97 og helsefagarbeider var fra kunnskapsløftet.

Jeg hadde strøket i fransk på allmenn, derfor fikk jeg ikke vitnemål, men når de slo sammen disse to kompetansebevisene ble det er vitnemål i reform 97 almenn påbygg.

Ganske komplisert min sak også, men de fikk fikset det. Men da hadde fylkesmannen en finger med i spillet. Han kunne litt mer om dette enn min vgs.

Som sagt det ene kompetansebeviset mitt var 6 år gammelt. Så vil ikke tre år er for gammelt.

Ikke gi deg!! Det kan hende at de kan fikse dette for deg. Som sagt, fylkeskommunen sitter med folk som ofte har mer peil på dette enn vgs. Foreslå dette for de!!

Føler så med deg, altså, satt i samme situasjon selv. Det var pyton!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...