Gå til innhold

har jeg bingsa skikkelig??? (mamma permisjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

på mine papirer fra nav står det at jeg har permisjon fra 21.05.10 til 27.04.11

jeg har tatt 80% lønn så jeg skal ha 46 uker når pappa permisjonen er trekt fra. så det stemmer vel?

men nav påstår at mine 5 uker ferie fra i år (2010) er inni den permisjonen som er satt opp! det kan jo ikke stemme? nå har jeg sett på kalenderen flere ganger..

de 5 ukene skal jo utenpå de 46.. så da skal vel jeg ha permisjon til 23.05.11?

(jeg får 5 uker med ferie av arbeidsgiver selvom nav sier 4)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm ,du skal få ferie "utenpå" permisjonen ja. Det er jo arbeidsgiver som skal betale ut de pengene og ikke nav

Skrevet

ikke sant. derfor så skjønte jeg ikke helt da nav sa at mine ferie uker var inkludert i den permisjonen som var satt opp.. men da er det vel riktig det jeg har sagt hele tiden.. =)

Skrevet

Ja, du må få snakket med en annen saksbehandler tror jeg:)

Skrevet

men fikk du fødselspenger mens du hadde ferie da?

Hvis det fikk det,så har du vel egentlig ikke tatt ut ferien din,men da kan du ta de ut når permisjonene din er over,da blir det jo 5 uker ekstra over den ordinære permisjonene din..

Skrevet

Hmmm. Kan hende NAV har rett.

Altså; Jeg hadde også 80% lønn. Gikk ut i perm 7.april 2009, hadde perm tom siste dag i juni. Da ble perm stoppet, og jeg ble trekt 4 uker ferie fra arb.giver. (kommunen).

Da juli var over startet perm igjen. Begynte på jobb igjen 364 dager etter at jeg gikk ut i perm. Da hadde jeg 4 dager ferie igjen som jeg måtte ta ut i samarbeid med sjefen.

De tok jeg ut når pappa var ferdig med pappapermen.

Sjekk litt med arb.giver også du, om hvordan de gjør det.

Skrevet

Det kommer vel an på hva du skrev i søknaden når du søkte om foreldrepenger. For der kunne man fylle inn ferie på forskudd (hvis man allerede da visste når man skulle ta ut ferieukene). Hvis du fylte inn ferieukene dine har NAV rett, hvis ikke mener jeg de tar feil!

Skrevet

Jeg telte, og kom fram til at du har 48 uker med permisjon om du har permisjon mellom de to datoene du har skrevet opp.

Jeg hadde det likt som deg-fire uker med ferie som skulle tas ut i permisjonen, men fikk beskjed om at jeg måtte ta ut ferieukene før nyttår. Så det jeg gjorde, var at jeg skrev på ordinær søknad om permisjonpenger tidsrommet jeg skulle ta ut ferien, slik at det var arbeidsgiver som betalte lønn de ukene, og ikke Nav. Da ble permisjonen forlenget med fire uker.

Skrevet

Slik som de ser ut for meg så har NAV rett. NAV opererer med lovfestet ferie, ikke tariff. (4 uker +1 dag vs 5 uker) Hvis du får 5 uker av arb.giver så får du dine siste 4 dager etter perm etter avtale med arbeidsgiver. 46 uker + 5 uker er uansett bare 51 uker, og derfor mindre en ett år. Så hvordan du klarer å komme fram til at du skal tilbake i jobb over ett år etter at du gikk ut i permisjon skjønner jeg ikke.

Gjest JuniGull-10
Skrevet

Jeg tar også ut permisjon med 80% lønn. Jeg gikk ut i permisjon 25.05-10 og i mine papirer står det at jeg skal tilbake 10.05-11. I dette er det inkludert den lovfesta ferien på 4 uker og 2 dager. Jeg skal ta ut de siste 5 dagene etter dette, så da skal jeg egentlig tilbake i jobb den 16.05-11.

Dette har både sjefen min, jeg og nav regnet på, så håper ikke alle 3 har feil! :-) Men ifølge denne beregningen, så skal du tilbake i jobb 4 dager før meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...