Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Gutten vår er snart 8 mnd. Han er helt på snittet i størrelse. Han krabber ikke ennå, men er sikkert helt normalt aktiv. Han sover mye, både på natten og dagen. Han spiser to stooore porsjoner med grøt pr dag. (Sikkert nærmere 2 dl vann pr porsjon, og med så mye grøtpulver i at grøten er ganske tjukk!). Dessuten spiser han et middagsglass, én grov brødskive og en porsjon puré av frukt eller grønnsaker. I tillegg ammes han ca 5 ganger iløpet av dagen. Er dette fryktelig mye? Har inntrykk av andre med barn på samme alder at de ikke spiser i nærheten av så mye.. Han har økt veldig fort i vekt i det siste.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Kanskje han ikke blir mett av grøt. Hvorfor ikke gi mer brød, og "vanlig" middag. Uansett så går babyfettet av når de begynner å gå/blir mer aktive. Har du ikke hørt at man bør fete opp barna til jul - for det kommer alltid en sykdomsperiode med lite mat. La klumpen få spise:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Han spiser omtrent like mye som min gutt på samme alder, men min får ikke melk i tillegg. Min gutt er i tillegg stor for alderen. Men jeg mener man skal gi barna det de vil ha/trenger i den alderen, det er for tidlig å sette dem på "slankekur".
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Pass heller på hva han spiser i stede for hvor mye. Noen er storspisere av natur. Min på den alderen spiste 2 porsjoner grøt på 220 ml vann Middag (ofte hjemmelaget og ca dobbel porsjon) + dessert (frukt, grønnsaker, kjeks) 2 flasker MME på 200 ml samt et mellommåltide å 1-2 brødskiver. Fikk besjed av HS å ikke bry meg om mengden så lenge det er helt vanlig sunn mat. Men det kan jo hende det er på tide å gå over til mer brød? At grøten rett å slett ikke metter så godt lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå