Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg har en fysisk krevende jobb med mye tunge løft og har blitt sykemeldt pga bekkenløsning. Sjefen spurte meg om jeg ikke kunne ta noe av jobben om morgenen, altså prøve å jobbe 20 %. Jeg får da arbeidstid fra 06:30-08:00(1,5 time man-fre). Jeg kan sikkert overleve det, selv om det innebærer mye gåing med tunge vernesko på betonggulv. "Problemet" er at jeg har så lang reisevei. Jeg bruker 1 time hver vei og må da bruke 2 timer hver dag for å jobbe 1,5 time. Jeg er ikke arbeidssky, men dette synes jeg blir for dumt. Flere som er enige med meg, eller bør jeg bare bite i det sure og møte opp på jobb? (Må nevne at bedriften jeg jobber i er veldig opptatt av å få sykmeldte tilbake i jobb)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Det må du få avklart i samråd med legen din. Det er ikke opp til arbeidsgiver å avgjøre dette.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 er du sykmeldt,så er du sykmeldt, og din sjef kan ikke forlange at du skal komme på jobb, før du er friskmeldt. det er legen som bestemmer, uansett hvor mye bedriften vil ha deg tilbake. og når du har så lang arbeidsvei, så kan jeg ikke skjønne at du ikke allerede har sagt nei.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Hvis du er fysisk frisk nok til å jobbe så synes jeg du skal det. Det er jo bare du som kan kjenne på om du klarer det. Hvis arbeidsgiver er opptatt av å få sykmeldte tilbake i jobb bør de kanskje vurdere å gi deg andre oppgaver når du er gravid. Hvis de kan tilby deg en kontorstilling kan du antagelig jobbe langt mer enn 20 %.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå