Gå til innhold

Angående skatteklasse 2


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en tjener ca 26 000 i mnd før skatt og i skatteklasse 1 for en utbetalt ca 15 000. Hvor mye kan en forvente å få utbetalt i skatteklasse 2. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skatteklasse 2 utgjør at du får ca 11500 mer skattefritt.

Kort sagt betyr det at du kan få ca 1000 kr mer utbetalt pr mnd enn dersom du har skatteklasse 1, uten å gå mer i pluss eller minus ved skatteoppgjøret...!

Skrevet

...og det har ingenting å si hvor mye eller lite du tjener. Summen er uansett ca 11500 (husker ikke eksakt, men du kan sikkert finne det ved å google)...

Skrevet

En person med skatteklasse 2 har et ekstra fradrag på inntil 11500 kroner mer enn en person med skatteklasse 1.

 

Hvor mye du kan forvente å få utbetalt avhenger da av langt flere ting enn bruttoinntekten din. Men du kan, som anonym over her skriver, regne med sånn ca en tusenlapp mer i mnd (eller evt samme skattetrekk som før, og ca 12 000 mer igjen på skatten til sommeren!)

Skrevet

Oki. Det er samboeren min det er snakk om da. Vi skal gifte oss til sommeren og jeg er student, så bare lurte på om han kom til å trekke mindre i skatt siden han forsørger meg.

Men 1000 kr mer i mnd var ikke så mye da. Håpet på at det skulle utgjøre litt mer gitt..hehe..

 

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...