Gå til innhold

Hva er rimelig i dette tilfellet? Reklamasjons tilfelle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp byttet et kostbart stort vindu,kosta 15.000,-

Når snekkern pakket det opp så vi at karmen hadde en sprekk på 5 cm. Godt synlig innefra... det gamle vinduet var alt da fjernet og snekkeren måtte sette inn det nye for at vi ikke skulle fryse ihjel...

Firmaet som har levert vinduet skal kontakte oss på mandag for å diskutere prisavslag etter at dem skal komme og fikse det... dvs fjerne området som er sprekt, sparkle og male over på nytt.

Jeg mener at dette kommer ikke til å bli pent, å fjerne sprekken i karmen vil si at dem må høvle ned ganske mye for å ha på mye sparkel igjen i etterkant.

Er det urimlig av meg å kreve minimum 25% avslag på pris ellers synes jeg dem kan komme og bytte hele vinduet igjen. Og sette på plass et nytt. Dem snakka først om å få avslag på 1000,- bare noe jeg syns er for lite...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000 synes jeg var litt lite - du skal ha for bryderiet også!

ta en telefon til forbrukerrådet og sjekk der!

Skrevet

du har betalt for en vare som ikke er i orden. så du kan be om et nytt vindu. kan hende du må betale for jobben, men jeg synes du skal gå får å få nytt vindu.

og pusse ned så mye for så å sparkle blir ikke pent. treverk lever og beveger seg, det gjør ikke sparkel. så det kommer til å sprekke opp etterhvert uansett. skift vindu nå mens du har mulighet. De kunne ha satt inn det gamle vinduet tilbake, for så å bytte det ødelagte. men når de satte inn det nye så er det enklere for dem å gi deg en ubetydelig avslag istedet for nytt vindu.

Skrevet

Selger skal i første omgang ha mulighet til å rette opp i feilen. Om dette gjøres ved å sparkle eller skifte nytt vindu er opp til han.

Naturligvis skal feilen rettes slik den ikke synes. Dette skal du ikke betale noe for.

Prisavslag kan som oftest kun kreves nå selger ikke retter feilen og dere må få fikset det selv. Prisavslaget vil da normalt kun være summen som tilsvarer utgiftene for reperasjon.

Dere kan også vurdere å heve salget. Problemet her bli at da kommer firmaet jo å henter vinduet.

Jeg ville i første ogmang ha ladt de sparkle og male. Om ikke dette blir tilfredsstillende kan dere klage igjen.

Du finner mange gode råd og veiledning på forbrukerportalen.no

Det er surt nå dyre ting ikke lever opp til forventningene. Håper dere få et fint vindu likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...