Gå til innhold

Bytter dere ullundertøy på barna hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg byttet alltid body og strømpebukse hver dag, og har til nå også byttet ullundertøyet hver dag. Men tenker at det kommer til å bli veldig fort slitt med så mye vask, og er det nødvendig? Kan hun bruke det to dager, så lenge det ikke er flekker så klart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bytter strømpebukse litt oftere enn annet, rett og slett fordi hun blir klam på beina. - men er hun bare litt klam på beina - så tørker vi den og bruker den igjen.

Skifter kanskje et par ganger i uka

2,5 år.

Skrevet

Det ser jeg an. Har han hatt det under andre klær slik at det ikke har matflekker og sånt, så bruker han det opp igjen. Har det flekker, går det til vask.

Skrevet

Nei, her blir det 2-3 dager i strekk med samme ullundertøy, forutsatt at han ikke har svettet veldig i det, eller det er flekker på det.

Skrevet

Er det rent brukes det 2-3 dager før vask.

Skrevet

Babyen min svetter veldig lite - har aldri merket at han har svettet. Vi lukter gjerne på bodyen og strømpebuksen for å kjenne om det er skittent. Som regel kan han faktisk bruke det 4 dager på rad, mens det fortsatt lukter godt. Bad får han flere ganger i uka, så han er ren og pen. Men det er sikkert stor forskjell på små babyer og litt større barn som beveger seg mer da :)

Skrevet

Tenkte på det samme idag tidlig, da jeg tok på vesla samme ullbody'en 3.dagen på rad. Men kom frem til at siden det ikke var verken flekker eller lukt i den, så var det ingen grunn til å vaske den.. Det blir som regel flekker på body'en hver dag, så da går det jo i vaskekurven på kvelden.

Merker jo på ulltøyet at det blitt litt trått etter noen runder i maskina, så er nok ikke så dumt å vaske det litt sjeldnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...