Gå til innhold

Dagens mest idiotiske avisinnslag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske mye vi må leve med, og ganske mye som er farlig selvom vi gjør det. Jeg tror ikke det finnes noen plass på hele kloden der du kan leve trygg for alle farer.

Skrevet

Ja, det er vel straffen vår dette, for måten våre stakkars dyr som skal på tallerkenen blir behandlet.

Skulle så gjerne blitt vegetariener, hadde bare ikke de fleste grønnsaker satt igang spyrefleksene mine. Kan jo ikke leve på bare pasta heller....

Skrevet

Her er det bort med kukjøtt totalt. Svinekjøtt gir meg mer og mer ekkel følelse.

Vilt eller intet kjøtt her fremover

Skrevet

Vi fortsetter som før. Faren for å bli smittet er betydelig mindre enn å bli påkjørt og drept av en bil.

Skrevet

Jeg tror det blir mer og mer av dette. Det er max grense for alt også for hvor mye vi kan utpine storfe produksjonen.

Skrevet

Hvorfor skulle det bli mer og mer tarmbakterier i kjøttet som selges?

Skrevet

Også er det bare å håpe at de som dyrker grønnsaker ikke bruker gjødsel fra storfe

Skrevet

Heisann

Så lenge kjøttet er varmebehandlet til over 70 grader, er e-colibakterien borte. Samme med grønnsaker, egg og melkeprodukter. Er e-coli i vannet, er det verre, men da vile vel en hel skokk blitt syke?

Stek/kok alt kjøtt, ikke benytt samme kniv til kjøtt og grønnsaker (om du ikke vasker den i mellom) og benytt forskjellig skjærefjøl. Bytt kjøkkenklut hver dag.

Desverre så er kjøkkenhygiene et fremmedord for mange, noen skjærer gjerne rå kylling først, for så å skjære gulrotstaver som ikke skal kokes med samme kniv etterpå. Da ber man om å bli dårlig. Som Mattilsynet sier, vi må lære oss å leve med bakterien (dvs ta våre forholdsregler)

Skrevet

Husker Operah hadde et minneverdig program for noen år siden. De hadde tatt prøver i doskåla og på kjøkkenbenken.

Doet var fritt for bakterier mens kjøkkenbenken hadde 3000 forskjellige arter, deriblandt tarmbakterier...:/

Skrevet

Hva med å forandre produksjonen av dyr, gi de bedre livsvilkår slik at de farlige e-coli bakteriene ikke har eksistens grunnlag?

"Hamburger bakterien" er kommet pga måten man produserer kjøtt.

Vi må leve med det? Og vannet vårt folkens, det er en annen historie, og den tror jeg er langt verre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...