Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg har nylig begynt å jobbe i barnehage. I går fikk jeg vite årslønnen min. Fikk sjokk - så lite. Visste jo at man ikke fikk all verden, men under 250 000kr i full jobb!!! Så nå lurer jeg på om det kan være en feil et sted. Har fikk fått annsienitet med egne barn Har jeg krav på det? Har jo noen barn da...og har tidvis vært hjemme med dem uten inntekt. Vil det isåfall utgjøre mye? Håper noen vet mer enn meg. Skal ringe lønningskontoret, men de åpner ikke før om noen timer.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Hva står det i arbeidskontrakten din da? I Norge er det avtalefrihet. Det er derfor i de fleste tilfeller lov å avtale hvilken lønn man vil. Hvis du er fagoganisert kan du få bedre svarav dem enn av oss her inne i forhold til eventuelle tariffavtaler.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 gjetter på at du er assistent. da skal all tidligere arbeidserfaring etter fylte 18 telle med, samt at du skal få også for tid hjemme med barn (husker ikke hvor mye) mener å huske at dette er regulert i hovedtariffavtalen. forøvrig er det omtrent 100.000 mindre enn førskolelærerne får som jo har 3 år på høyskole
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Er assistent ja (med høyere utdanning, men ikke innenfor dette fagområdet). Og har faktisk en arbeidsavtale uten årslønn. Det ble slikt fordi jeg ble ansatt i høstferien. Jeg har i en periode vært i et vikarbyrå. Her jobbet jeg 100%, men ettersom jeg ikke kan bevise at jeg jobbet så mye fikk jeg ikke noen "poeng" her. Vikarbyrået har gått konkurs og jeg har ikke lønnslipper fra denne tiden da det ligger flere år tilbake i tid. Tusen takk for svar! H.I.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 I denne kommunen får man full ansiennitet når eldste barnet ditt er fylt 10 år. I år var timeslønna på full - 148 kr før lønnsoppgang.. Kommunalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå