Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 en gang - til tre ganger i uken måååå jeg bare ha vin, for å slappe av, ellers blir jeg deprimert... Og da drikker jeg en hel flaske eller to i skjul skjerper meg aldri, er jævlig flink til å spille edru da:(
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Det er jo ikke bare å skjerpe seg så blir man bedre. Å komme seg ut av en avhengighet krever nok hardt arbeid og at du finner ut av de andre problemene som gjorde at du startet å drikke i utgangspunktet. Prøv å ta en prat med legen din og be om råd, hvis du har en sånn lege at det går an å snakke ut. Jeg håper at tør å ta tak i problemet ditt og ikke gir opp, for alkohol fortærer din kropp og sinn sakte og smertefullt! Hilsen datteren til en med drikkeproblemer.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Ja jeg vil det, jeg vil ikke ha det sånn men jeg klarer ikke å motså alkohol, det føles som det er enda som gjør meg glad i livet
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Det kan være sånn, ja. Noen mennesker blir lettere avhengig enn andre. Da er du nok en som trenger å holde seg helt borte fra alkohol. Du trenger nok å finne noe annet som kan gjøre deg lykkelig. Når du finner noe annet vil det gi deg styrke til å kutte ut alkoholen. Trene? En hobby? Ny jobb? Faren min traff en dame. Det ble redningen hans.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Du tror du er flink til å spille edru... Skaff deg hjelp, kan bli for mye å skulle "ordne opp" selv. Hilsen datter av alkoholiker
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Den som ikkje har drukket KJENNER fort lukten når noen drikker i sjul.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Men hvis du klarer å la være å drikke 4-6 ganger i uka er du faktisk ikke alkoholiker.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 JO, det er man...Veldig mange alkoholikere drikker bare i helger, eller annenhver helg....De "barka" alkoholikerne drikker ofte en uke eller to i strekk,- fra trygda kommer til den er drukekt opp, også holder de seg edru i en uke eller to, til neste gang penger kommer inn...... Man er alkoholiker pr.definisjon om man MÅ ha alkohol regelmessig og blir grinete sur og ikke føler man får kost seg uten. Man har også den type alkoholikere som ikke greier og drikke kun et glass vin, eller en øl. Men som enten må holde seg edru ELLER drikker seg dritings. Disse kan drikke så sjelden som noen få ganger i året, men alikevel være alkoholiker av den enkle grunn at de må ha mer om de først smaker.... Tl HI, du er faktisk kommet langt på vei i forhold til å bli kvitt avhengigheten din..Du har innsett selv at det du gjør ikke er normalt, du forteller omd et (selv om du er anonym her inne) og jeg tror du er klar for å ta steget videre til et AA møte..Du trenger ikke fortelle venner og bekjente om det i første omgang..Finn et AA møte, gjerne på et sted et stykke unna og se hva som skjer ) Lykke til....Hilsen niese av alkoholiker )
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Hva skjer de dagene du ikke drikker? Kansje du kan gjøre mer av det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå