Gå til innhold

Dilemma...hva gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må dere hjelpe meg med et dilemma. Mine to gutter skal gå modell på et show i helgen. De ble spurt og vi takket ja, det er ikke betaling.

Det er en dame som arrangerer dette for et annet firma, og hun har vært informatør til oss. Hun har bedt om størrelse til både sko og klær og dette har hun fått ved to tilfelder.

Idag får jeg en fellesmail der det står; husk på å ta med egne pensko!

Det har ikke jeg hørt en lyd om tidligere og sender en mail om det og at jeg ikke har noen pensko til gutta.

Hun mener da at siden de er gått modeller før så burde jeg visst det og at ikke noen andre har sagt noe om det.

Jeg svarer at de alltid har blitt stylet fra topp til tå, og at det er ikke mitt ansvar å passe på. I tillegg legger jeg ved mail der hun spesifikt spør om klær og sko. Som en løsning på problemet tilbyr jeg med å dra å kjøpe billige sko til dem imorgen mot at de betaler de. Sen kan de jo gjøre hva de vil med skoene egentlig.

Det siste svaret jeg fikk da var at beklaget at hun gjort en "blemme" men at det skulle bli helt feil om hun skulle måtte dekke sko personlig. Men håper at siden det snart er juletid og pyntetid at jeg alikevel kan gå ut å kjøpe sko til de. Ellers må de strykes ifra visningen.

Hva fasiken gjør jeg nå? Jeg kan poengtere at jeg ikke har bruk for noen pensko, da vi har veldig uhøytidelige middager i jula så jeg har ikke lyst å bruke penger på det når de "jobber" gratis. Det blir jo enda mere feil.

Men på den andre siden vil mine gutter bli uhyre skuffet for dette har de gledet seg til skikkelig. De elsker sånne her ting og gleder seg skikkelig. Hva burde jeg gjøre???

Jeg har ikke lyst å komme på kant med denne damen egentlig for vi jobber i samme bransje og det er stor mulighet for at vi ender på samme prosjekt. Jeg er litt fortvilt nå og har ikke svart henne enda:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hade ikke orket å skuffe ungene mine jeg, så så lenge jeg hadde hatt penger til sko hadde jeg heller kjøpt de.

Har ei jente som også går litt visninger.

Har brukt utallige timer på å hjelpe henne med både det ene og det andre.

For ikke å snakke om tid i butikken hvor hun/de/vi skal finne klær hun skal vise.

Kanskje ikke det samme. Men, jeg hadde heller endret evt avlyst mine avtaler om de kom på kant med avtalene her.

Jeg ville antagelig kjøpt sko. Kanskje får de bruk for de etterhvert likevell? Juletrefest feks?

Nå har ikke jeg gutter, så jeg kjenner ikke markedet. Men kanskje det er mulig å finne litt mer "fleksible" sko? Svarte sko som ser ut som pensko men som også kan brukes i andre anledninger senere. Svarte joggeskolignende?

Eller har dere anledning til å låne finsko av andre for bare de skrittene?

Jeg er forsåvidt helt enig i det i at de bør stå for sko også når det er noe de må ha!

Spes når hun ikke har spesifisert at de må ha slike sko når dere takket ja. Blir ikke bedre av at hun har spurt etter sko str heller.

Men. Jeg hadde nok følt det på sin plass å gitt henne beskjed om denne behandlingen. At det faktisk ikke er ok å plutselig komme å si at de må ha utstyr selv hvis ikke så får de ikke lov.

Sier/skriver du det på en fin måte, bør det ikke være ødeleggende for et evt samarbeid mellom dere senere heller. Det bør et samarbeidende forhold tåle til sin tid også ;)

Skjønner jo henne også. Om det slik jeg skjønner det blir slik at hun måtte dekket skoene selv. Kanskje har hun også fått feil beskjeder som informatør?

Alternativt så kan du jo forklare til guttene at det ikke er helt slik som dere har blitt fortalt. Kommer jo litt ann på alderen deres.

"Nå har jeg nettopp fått beskjed om at dere må ha sko som vi ikke har og som vi ikke kommer til å bruke senere. Det er jo veldig dumt at vi må bruke penger på dette selv. Har dere veldig lyst til å være med? Jeg synes det er dumt at vi må det. Kanskje vi heller skal finne på noe annet?" er jo et eksempel.

Så kan du jo ha et forslag klart; kino, svømmehall.....

De trenger ikke være så gamle for å forstå bare en forklarer det riktig ;)

Skrevet

Du kjenner da helt sikkert noen som er villige til å låne bort to par pensko for anledningen?

Skrevet

Problemet er at jeg har fullstendig full dag imorgen med omtrent null tid så jeg rekker ikke å skulle hente opp sko hos noen andre heller. Det skrev jeg til henne, at hadde jeg visst dette før kunne jeg sikkert fått lånt noen sko.

Sko har jeg virkelig ikke bruk for, jeg bruker ikke den slags klær på mine barn. Så den 1000-lappen kan jeg faktisk heller bruke mere fornuftig.

Det er hun selv som har ansvaret for arrangementet, fra A-Å men for et annet firma.

Det som provoserer meg mest er at hun nesten prøvde å legge misstaket på meg som forelder. At dette burde jeg skjønt. Det er bare bullshit, for det kan godt være at stylister spør om noen har noe men har aldrig hørt om noen som krever det;-)

Jeg blir ikke enig med meg selv om hvordan jeg skal gjøre..

Tror jeg snakker med barna imorgen, de er 4 og 9:-)

Skrevet

Enig med at hun burde dekke sko når hun har spurt om skostørrelse..Men når det virker umulig så ville jeg prøvd å få tak i sko siden gutta dine gleder seg til dette..

Økonomisko har pensko til 199kr, så det blir jo bare 400kr, det er jo ikke allverden, men jeg skjønner det er litt "bortkasta" når det virker åpenbart at alt skulle bli dekt..

Skrevet

Tenkte jeg skal svare henne nå men blir fortsatt ikke enig.

Jeg prøver å legge bort prinsippene mine men det er ikke lett nå, ggrrr;-)

Skrevet

Jeg tror det ender med at jeg drar å kjøper sorte joggesko til gutta, da kan de bruke de til våren. Så får de bare godta det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...