Gå til innhold

svangerskapspenger? noen som vet noe om det??? pliiis svar!!!!


hippmamma

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet ca 80% uten å være sykmeldt siden august. Dette har jeg hatt en avtale om med sjefen min rett og slett for å ungå sykmelding.

 

Er det noen som vet om man har krav på svangerskapspenger som etterbetalt for de siste 3 mnd?For de resterende 20%? Og om man kan søke om det i etterkant. Er nå blitt 50% sykmeldt, så jeg jobber 50%, men jeg visste ikke om at man kunne søke om svangerskapspenger i stedet for å være sykmeldt..!

 

Jobber som frisør, så er det grunn nok at jobben blir for slitsom og at jobben ikke kan tilrettelegge såpass at det fortsatt ikke er for slitsomt? Har jo også nyrestein og svangerskapdiabetes, men har det noe å si? Har hørt at for å få sv.penger så må det være "fare" for fosteret at man jobber..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du kan søke om refusjon for maks 2 mnd tilbake i tid. Men svangerskapspenger må signeres av lege/jordmor, deretter signeres av arbeidsgiver... skjema finner du på arbeidstilsynets sider. Det skal visst være risiko for foster for å få innvilget dette, men en del sier også at det holder med at det er risiko for den gravide, så fullt mulig at du får dette innvilget. Det er jo generelt hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg og det blir for stor belastning at det bør tas hensyn til..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...