Gå til innhold

Vår sønn ser en skummel mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vår to år gml sønn ser en "skummel mann" Da han var litt mindre sa han ofte at han såg en skummel mann når han skulle legge seg, han virket ikke redd, bare pekte ut i rommet og sa det var en skummel mann der.

I sommer klarte han å komme seg opp på et skatoll der det står noen bilder, han hadde aldri vert oppå der før eller brydd seg om det heller. Denne dagen låg det noen puter fremfor skatollet og han klatret opp. Han fikk da se bildene oppå der, det ene bildet var av min avdøde bror, han tar på bildet av min døde bror og sier "skummel mann"!

Jeg ble så forundret, ser han min avdøde bror i huset??

Broren min tok selvmord i garasjen her vi bor, og min mann sier at av og til når han går inn der så blir han iskald helt fra hodebunnen og ned i tærene, selv om det er den varmeste sommerdag ute.

I går når sønnen vår skulle legge seg sier han "skummle mannen må ikke ta xxx". Er mannen her spør jeg, Ja han står der og gutten peker på skapene.

Jeg ble litt stresset og tok gutten opp på armen. Er det noen her spør jeg han.., gutten følger blikket fra skapene og ut døren...som om han ser noen gå, han skal låse sier gutten min! (??!merkelige greier?!?)

Til slutt når jeg legger gutten ned i sengen sier han, mannen må ikke gå i garasjen, den er pappa sin!!

sønnen vår virker ikke redd eller noe, men jeg synest det er underlig. Kan han virkelig se noe eller har han bare fin fantasi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ser nok noe ja:) Barn ser ofte mer enn vi voksne gjør:

Skrevet

Må innrømme at jeg fikk gåsehud av å lese dette innlegget, men kanskje bare jeg som har sett for mye på Åndenes makt;)

Skrevet

Lillebror så også noe der vi bodde før, men han var så liten at han ikke kunne si hva han så. Han bare smilte og lo og flyttet blikket innimellom litt.

Det er litt ekkelt å tenke på synes jeg =/

Skrevet

Tja, spørs om du tror på sånt eller ikke det ;)

Jeg tror på at folk går igjen, og at barn har lettere for å "se" og få med seg ting, fordi de er så små og har alle sånne sanser, eller hva jeg skal kalle det, åpne..

Min gutt sier at han ser en mann og dame, som bruker å komme inn på rommet hans om natta.. De bruker visst å si god natt eller noe sånt.

En dag lå han i sengen sin og sa: Nei, jeg vil ikke..

Merkelige greier.. (vi har nettopp flyttet inn i ett gaaammelt hus)

Han sier også iblant at hans avdøde pappa bruker å leke med ham.

Jeg har også en hund som har reagert veldig rart på ting før..

(hunder bruker visst også å oppfatte sånne ting.)

Hun var veldig "redd" i en periode etter at eieren hennes døde (far til sønnen min), og brukte å sette seg OPPÅ sofaen (aldri gjort det før), mens hun så ut i luften og knurret..

Drev også å bjeffet litt hissig på noe på kjøkkenet en gang (hun bjeffer omtrent aldri), og jeg så INGENTING, ikke en flue engang..

Skrevet

Jeg tenker at han har livlig fantasi. Når det kommer til ånder osv. er jeg nok realist og en anelse kynisk. For meg er slik ikkeeksisterende. Døden er endelig på alle mulige måter.

Skrevet

vet ikke hva jeg skal tro, men er jo underlig at han kobler denne skummle mannen til en konkret død person.

Jeg kommer ikke til å prate med gutten vår om det, prøve å overbevise han om at det ikke er noe der, at det er tull ol. Jeg får la han få ha denne fantasien eller "virkeligheten" så lenge han ikke er redd da såklart!

HI

Skrevet

Hvorfor ikke bare jabbe med da? Om du sier at det han ser ikke er sant, så KAN det føre til at han holder det for seg selv, og ikke føler at han kan si noe til deg, og dermed mister litt det forholdet til deg.

Skrevet

ja, jeg vil at han skal få ha denne "fantasien" eller hva det no er. Jeg vil ikke si at det er tull ol, men kommer nok til å gjøre som du sier, "jabbe" med og jeg vil vell stille han spørsmål når han sier han ser denne mannen, er jo litt nyskjerrig selv må jeg innrømme...

HI

Skrevet

Så smart unge du har som kan si slike ting både før og nå som han er 2 år.....

Min på to år, skjønner ikke omfanget av adjektiver enda. Han sier mange adjektiv, men skjønner ikke hva ordet skummel betyr.

Skrevet

hehe, han er smart og prater masse! han er to nå, eller det vil si han ble to i sommer, så er jo 2 år og 4 mnd :-)

Før sa han bare skummel mann, nå klarer han fint og uttrykke seg godt!

Før vil si for et halvt år siden kanskje, og så er det nå da :-)

Dumt om jeg ikke fikk alderen korrekt frem da..

Skrevet

Jeg mente det ikke slemt....mente det som et kompliment altså. Leste igjennom det jeg skrev etter jeg hadde postet det, og det ser ironiskt ut, men jeg mente det ikke ironisk :)

23:25

Skrevet

23:25

Takk for komplimente :-) De er det ikke ofte en får det her inne desverre, så en blir lett misstenksom.

HI

Skrevet

jøss..som jeg skriver da!! haha

Alltså, takker for komplimentet :-) Det er ikke ofte en får det her inne, desverre..

HI

Skrevet

Oioi, så spennende. Jeg tror gutten din ser noen, særlig siden han nevnte det med garasjen. Små barn er mer åpne enn voksne (fordi vi har blitt lært at det ikke er noe der), og ser ofte ting vi andre ikke ser. Ikke noe gæli i det :)

Skrevet

Du kan vel få tak i noen som "ser" slikt? selv hadde vi ei dame her som rensa huset i sommer, tror ikke spesielt mye på slikt, men hadde noen gufne opplevelser og etter litt research viste det seg at en mann har dødd her.

Huset er bra nå, det var verdt de 750,- hun tok.. tro det eller ei så er atmosfæren bedre og alle mer harmoniske ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...