Gå til innhold

Hva mener du...overreagerer jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For en stund siden oppdaget jeg at samboeren min hadde skrevet masse(!) meldinger med ei ukjent jente (ukjent for meg,og egentlig ukjent for han). Oppdaget det da jeg skulle fylle på mobilen hans,og klarte ikke dy meg og så på meldingslista hans. Over 100 meldinger på 3-4dager.

Han la seg flat,og fortelte at han hadde møtt denne jenta/dama på en liiiten fest hos en kompis. Var bare de to + kjæresten til kompisen + ei venninne av henne. De snakket ikke særlig mye på "festen",og var på puben tur,for hun ble kjørt hjem,og de tre andre reiste hjem til min samboers kompis. Der ble de sittende våken litt utovernatta og prate og spille... Han hadde sniktittet på kompisen sin mobil,og "stjelt" mobilnummeret til denne dama,for så å begynne og skrive meldinger med henne: han takket for en hyggelig kveld,og skrev litt meldinger om hva dem gjorde der og da. Meldingene fortsatte så de påfølgende dagene,visst nok om hverdagslige ting,han hadde fortelt om meg, snakket om film, hva de gjorde osv osv... Han hadde også skrevet i en melding at han syntes hun var søt og hadde et pent smil. Slike ting jeg og sambo skrev til hverandre da vi begynte og "surre" sammen.

 

Vi har hatt litt problemer i forholdet,men ikke noe alvorlig - vi kommer oss igjennom det. Men han sier han var usikker en stund,og at det var greit og ha noen andre og "prate" med. Han fikk liksom opp øynene for hva som var viktig - meg og barnet.

 

Jeg har et vondt brudd bak meg før jeg traff han. Var sammen med en psykopat,som var utro, løy (bl.a. om andre kvinnfolk han hadde kontakt med), mishadlet meg psykisk osv...

 

Da jeg fant ut dette,stivnet jeg helt,og fikk flach-back ifra mitt tidligere forhold. Han skulle slette nummeret hennes med en gang,og hadde allerede da kutte ut kontakten med henne. Han hadde ingen planer om og si noe til meg om dette... Selv synes jeg det er utrolig "fjortis" gjort av han! Hvilken 30åring er det som stjeler et nummer ifra sin kompis mobil? Og Hvorfor?? Har sett bilder av dama...kan ikke påstå at hun var stygg! Og han har selv sakt at han nok ikke hadde kontaktet henne om hun var "mindre pen"...

 

Fikk meg en ordentlig knekk psykisk etter dette...er vel bare tåpelig,for han har aldri gjort noe tidligere som skal tilsi at jeg ikke kan stole på han. Men har vært i lignende situasjoner med min X,og han løy jo om alt! Flach-back,altså...

 

Sitter nå med den angst-klompen i magen,og føler egentlig at sambo har svekket meg. Ikke for å ha kontakt med venner/venninner (det må han da bare ha),men for å ha kontaktet et vilt fremmed kvinnfolk, lagt ut om sitt liv (og våres liv),delt ting med henne som jeg synes er mer naturlig at han deler med meg - eller noen av sine kompiser. Mest sannsynlig sendt ut signaler om at han er interessert i henne... Mener han har gått over en grense,selv om han ikke har vært utro!

 

Noen synspunkter,damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ar han har tråkket over din grense er det ingen tvil om, men sett fra utsiden er dette en tåpelig ting han har gjort og ikke noe som betyr slutten for deres forhold. Snakk med han om tillitsbruddet, la fortid være fortid og fortsett videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har absolutt trått over grensa.. Det gjorde han i det sekund han stjal nr fra kompisen sin.'

Hadde nok hatt problemer med å stole på han i etterkant. Skjer det så fort, så kan det skje like fort neste gang.

Han angret nok bare fordi han ble ferska..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvertfall at du reagerer, hadde gjort det selv.. Hvertfall siden han skrev at hu var søt osv, og ja, som du skriver, at han synes hu var pen og "stjal" nr for å ta kontakt..

 

Han burde bare ha pratet med henne der og da, og thats it.. ikke noe mer i ettertid og ikke over tlf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke slutten for oss nei,men har feks spurt han om hva som ville ha skjedd hvis jeg IKKE hadde trodd på hans historie/forklaring! Synes bare det er så unødvendig med slik fjortisopplegg når man er 30! Og jeg har slitt med angst tidligere,men egenlig ikke vært "plaget" etter at vi ble sammen... Nå er jo det tilbake for fult

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Ano 22:29

 

Han har selv hatt noen kjipe forhold bak seg,bl.a. ferska samboeren sin i senga med en ukjent. Så er ganske sikker på at han ikke har vært utro,og heller ikke kommer til å være det. Som han sir: er ting så jævlig i et forhold,så gjør man det slutt Før man hopper til køys med noen!

 

Uansett...kjenner at tilliten til han er litt sveket. For uten denne episoden,så har han vært en kjempeflott kjærest,far og venn. Men alt dette har vært så unødvendig,og det kjennes vondt ut inn i meg!

 

Han angrer ikke på at han har sendt sms med henne. Han syntes det var greit og snakke med en "utenforstående" om visst nok hverdagslige ting,og at det hjalp han til å se ting klarere ift oss og at vi har hatt en dårlig periode. Men han er veldig lei seg for at han på en måte har satt forholdet vårt i fare,at han har fått meg til og føle meg som møkk...osv

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han sier til meg at ei jente er pen,plager meg ikke. Jeg er ikke sjalu av meg,og det finnes jo ganske mange pene jenter i denne verden,så og tro at han bare synes det er Jeg som er pen/søt...vel,det sier seg selv ;) Spør han rett ut om han synes "den og den" er søt/pen,og han svarer meg ærlig på det. Jeg kan også svare ærlig på samme spørsmålet hvis han spør.

 

Men synes det blir litt annet når du faktisk sier/skriver dette til en person - som du ikke kjenner i det hele tatt. Og som man finner så sjarmerende at man velger og ta kontakt meg...vil tro at hun var det,siden han da tok kontakt med henne!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han kan ha jentevenner og prate om hverdagslige ting er helt normalt.

Jeg har selv truffet gutter å pratet med de en kveld uten noe som helst antydning til utroskap!

Det eneste som jeg reagerer på her er at han stjal nummeret fra kompisen sin, det er vel ikke helt normalt og jeg hadde reagert på den....

Men bra at han er ærlig da..men alikevel...gikk nok over grensen der..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...