Gå til innhold

Har hatt det verste døgnet i mitt liv! Hvordan skal jeg klare å ta meg av sykt barn når jeg er syk selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1åringen min har vært syk med oppkast og diare siden tirsdag.. I går kveld begynte jeg også.. Kom ut i begge ender, spydde mens jeg satt på do, da jeg etter et par timer følte meg bedre gikk jeg og la meg våknet av at jeg spydde ut hele senga mi, måtte legge meg på sofaen (husket bøtte denne gangen) SÅ våkner hun...

Jeg springer inn og gir henne smokken, springer tilbake og rekker AKKURAT bøtta. så gråter hun igjen.. jeg er inne 3 ganger, den 4 gangen hun ga lyd fra seg var det for hun kastet opp selv. jeg sprang inn og hentet henne, og resten av natta spydde vi begge to.. Uten pauser. JEG måtte skifte bukse tre ganger pga diare, hadde ikke kontroll, det rant bare plutselig..

Slutter å spy i 9tiden på morningen, men har så høy feber og vondt i hele meg, har ikke klart å røre meg..

 

Stakkar lille jenta mi som også var dårlig.. Jeg klarte ikke ta meg av henne! Så hun har grått hele dagen mens jeg har ligget på sofaen. Får så dårlig samvittighet!

 

Ringte far og spurte om han ville komme og hjelpe til litt.. men han ville ikke bli syk selv.. mor kom et par timer og vasket tøy og gulv.. hun er god. men hun måtte gå for å hente minste på skolen. (det rakk hun heller ikke, så stakkars lillesøsteren min satt utfor huset og gråt da mamma kom hjem..)

 

Sånn.. måtte bare sutre litt.. Forstår ikke hvordan det skal være mulig.. og ja jeg er alenemor... håper virkelig jeg er frisk til i morgen så jeg kan ta meg av lille stakkars jenta mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg.

Om det er noen trøst er vi flere som har vært i denne situasjonen.

 

Det beste rådet jeg vil gi deg er å la hun være med deg hele tiden. Hun er nok redd siden hun selv spyr og kan være traumatisk for et lite barn å ikke få være i nærheten av deg da. Jeg har selv sittet på do med diare, bøtta fremfor meg og barnet på fanget. Lurer på hvor hun har vært siden du sier hun har grått hele dagen og du har ligget på sofaen? Du må selvfølgelig ha henne med deg!

 

God bedring- håper dere er bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars deg! Det høres jo direkte grusomt ut. Jeg er alenemor selv, og dette er mitt mareritt. Kan bare ønske deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har nettverk i det hele tatt. Det hadde ikke mamman min. Har faktisk minner om at vi sitter på badet, hun på do og jeg på potte, med hver sin bøtte forran oss. hehe Utrolig fortvilende når det pågår, men man klarer det mest utrolige. Det har funnes alenemødre uten hjelpere i alle tider, og du klarer det nok du også skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler utrolig med deg!!!

Var borti noe av det samme selv i helgen, selv om det bare var jeg som var dårlig. Satt på do med bøtta i fanget, og en unge som skrek og klatret på beina mine. Herregud så hjelpesløs jeg følte meg da!

Ringte mannen min som var på jobb, men neida han kunne ikke gå fra jobben. Håpløst å være alene med barn når man er syk, og dobbelt så ille når barnet også er sykt.

 

God bedring til dere begge, så håper jeg dere blir fort friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har prøvd å ha henne hos meg i sofaen, men så vil hun ut og gå eller leke og det orket jeg ikke. jeg fant fram en bok og hun kunne bla i mens hun lå ved siden av meg. men selv om hun også var syk var hun ikke så syk at hun ikke ville opp og gjøre noe liksom..

 

men takk for det, håper virkelig jeg er oppegående i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer vel at ditt lille barn har grått hele dagen mens du har ligget på sofaen, hvorfor har du ikke funnet vann,bøtter og dere begge ligger sammen i sengen???

Jeg hadde aldri dødsyk om så var latt barnet være alene når hun også var syk STAKKARS!

Og jeg hadde forlangt pappaen hjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du sa bare at hun hadde skreket hele dagen så da så jeg for meg en litt annen setting;)

At du ikke har klart leke med henne trenger du ikke ha dårlig samvittighet for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk alle, dere er så gode.. og så lenge så dere har overlevd skal vel jeg også komme meg gjennom det ;)

 

har så dårlig samvittighet overfor datteren min og det er faktisk det verste nå..

 

men får trøste meg med at jeg skal gjøre det godt igjen i morgen

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.25:

jeg prøvde å ha henne sammen med meg men hun var ikke like syk som meg i dag og ville ikke ligge i sengen hele dagen. Hadde vann og eplejuice til henne og gjorde det jeg kunne.

 

Faren bor 14 timer unna.....

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det høres ut som du har gjort det du kan for jenta di. Det å underholde henne hele dagen når du selv er så dårlig er ikke lett.

 

Jeg har tatt på meg et nattbind for å unngå og bæsje i buksa når jeg har hatt omgangssyke når jeg har vært så dårlig at jeg brekker meg på vei til do og det da kommer i begge ender... Hvis det er større uhell du har hatt, så hadde jeg rett og slett tatt på meg en bleie, da slipper du hvertfall problemet med å skifte klær og i etterkant vaske dem.

 

For å underholde datteren din kan du sette på nrk super eller en dvd el. Det er helt greit som underholdning når dere begge er syke.

 

God bedring og håper dere er friske begge to til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe av det verste. Har selv vært der, så vet hva det er =(

Har sittet på do med full utblåsning bak mens jeg ammet, hatt 2 barn som kaster opp om hverandre og det renner ut bak. Det går heldigvis over!

 

Du har gjort så godt du har kunnet med datteren din, er enig i at bare husk å være der for henne.

 

God bedring!! =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars deg!

Det nærmeste jeg har vært noe sånt er da eldstemann var 2 måneder og jeg lå i senga og spydde mens jeg ammet:( Jeg trodde jeg skulle DØ, så da vil jeg nesten ikke tenke på hvordan du har hatt det:/

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...