Gå til innhold

Prevensjon etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags prevensjon har du tenkt å bruke/ bruker du etter fødselen, og hvorfor valgte du akkurat det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har brukt minipillen etter nr1. (er ammevennlige)

nr to brukte vi kondom til jeg begynte på vanlige ppiller etter amming

nå tenker jeg kanskje spiral. (skal ikke ha flere barn etter nr 3)

Skrevet

Jeg vil iallfall ikke anbefale kobberspiral. Er sikkert mange som har hatt de i flere år og som er kjempefornøyd. Min kobberspiral gled opp i livmorshalsen og lå slik en stund. Noe som resulterte i infeksjon og tvillinggraviditet.

Skrevet

Jeg har selv tenkt på minipiller, men er usikker på hvilket tidspunkt som er best å ta de på, siden de må tas ganske nøyaktig på samme tidspunkt hver dag.

Når har dere andre tatt de?

Skrevet

Brukte kondom de fem første månedene etter forrige fødsel, fikk deretter satt inn hormonspiral etter anbefaling av jordmor pga. kraftige, langvarige menstruasjoner (som jeg alltid har hatt) og pga. svært lav blodprosent -som hadde holdt seg lav helt siden da jeg gikk gravid med førstemann. Etter et forferdelig halvt år med hormonspiralen -mye blødninger og forferdelige menssmerter (føltes nesten ut som press-rier til tider), og deretter et halvt år til med LITT mindre blødninger, men fortsatt ganske ofte, begynte jeg endelig å merke fordelene med hormonspiral. Blodprosenten min steg masse, og menstruasjonene ble mindre og mindre. Halvannet år etter innsettingen hadde jeg så og si ingen blødninger, kun pittelitt innimellom. Det er jo helt fantastisk for en som er vant med å alltid blø forferdelig mye og lenge under menstruasjonene å få oppleve å nesten ikke blø i det hele tatt! :) Har hatt spiralen i snart to og et halvt år nå, og er fornøyd. -men det har vært en lang vei, og jeg har hatt lyst til å gi opp mange smertefulle ganger..men så utrooolig deilig å slippe å gå og føle at man har mensen bestandig! -sånn var det nemlig før ;)

Skrevet

Gikk på p-piller som var ammevennlige, er kun en type så vidt jeg skjønte.

- Startet ved 6uker.. Første prevensjon jeg faktisk ikke hadde mye bivirkninger av, har prøvd det meste med unntak av spiral (men vi ønsket to tette så det var uaktuelt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...