Gå til innhold

Når sluttet deres foreldre å gi bursdagsgave til dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om de har sluttet da?

 

Sambo glemte bursdagen min i år. Var i syden, dagene gikk vell i ett. Han kom på det sent på kvelden. Når jeg kom hjem ventet jeg på et kort eller en liten ting fra mamma som jeg da ikke hadde møtt på et halv år. Men den kom aldri.

 

Det er noe sårt da til og med svigers trampet på døra men en liten oppmerksomhet.

 

har dine foreldre sluttet med det? Evnt når?

 

Rart, men føles ikke som om jeg har fått noen bursdag. Sambo og mamma står meg så close. Akkurat samme følelse når jula er over, det føles ikke som om det har vært jul!

 

Ja - jeg vet det er teit. Bare lurer på om andre har opplevd det samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får bursdagsgave av mammaen min jeg, og jeg er 36 år.

 

Men jeg inviterer alle sammen på kake jeg da, så da er det vel naturlig at de har med seg noe til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å få gave da jeg flyttet for meg selv 20 år gammel. Var vel ca da jeg sluttet å få fra søsken også.

Svigers derimot får jeg fra hvert år.

 

Bursdag dreier seg ikke om å få gaver,men er koselig at noen viser at de bryr seg om en på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje slutta. Er 28 år. Mamma (55) får bursdagspresang frå mormor (89)...

 

I familien her gir vi og gåve til søsken, men vi pleier og å invitere til besøk, og då er det vel naturleg å ta med gåve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke pakken men litt oppmerksomhet. Den ene dagen i året!

 

Kom på det nå, den følelsen. Plutselig er julen her, og ofte forsvinner forbi uten å føle det har vært jul - på akkurat samme måte som bursdag:P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte regner jeg med de gjør når de enten blir demente eller dør. Tror ikke det er vanlig å ikke gi bursdagspresang til sine egne barn samme hvor gammel en er. Så hadde nok følt meg såret jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen får fortsatt gaver fra våre foreldre og svigerforeldre - og vi nærmer oss 40!. Dvs, vi får begge både fra våre egne foreldre og svigerforeldre. og søsken og søsken partnere.

 

og vi gir selvfølgelig gave til froeldre/svigerforeldre/søsken/svogere/svigerinner på deres bursdager:)

Husket du å gi gave til din mor på hennes bursdag da?

 

Jeg hadde blitt veldig sjokkert hvis mannen glemte bursdagen min - helt uavhengig av hvor i verden vi befant oss. han ordner selvfølgelig alltid gave fra seg og noen eget fra ungene. + lager eller kjøper kake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

 

Det var på en måte litt godt å høre at så mange får gave! Sånn at jeg ikke er helt på tur her. Redd for å virke ut på viddene utakknemlig.

 

Mamma har bursdag 2 uker etter meg og fikk2 billetter til A-ha konsert, som hun elsker. Traff skikkelig på gave i år, og gledet meg så når hun fikk den! :)

 

Bor 9 t unna, og er "bare" 23. Siden studiene tvingte meg til å flytte for 4 år siden, blir jeg så glad av oppmerksomheten jeg får av henne at det gnager litt. Men snart er det jul, bare å se frem til det:)

 

Takk til dere som har svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på 32år får gave av mine foreldre, men min mann får ikke av sine foreldre. Helt greit det, men han får ikke en telefonhilsen en gang. Og ikke si gratulerer til sitt eget barn er bare trist. Så for to dager siden fylte svigermor året. Da ringte min mann og gratulerte sååååå myyyyye.

Håper virkelig hun skjemmes.

 

Jeg kommer til å gi gave til mine sønner så lenge jeg lever. Ikke fordi gave er så viktig, men fordi det gleder meg å gi dem en liten oppmerksomhet på en slik stor dag. Gode minner fra da de kom til verden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...