Gå til innhold

hvor lang tid tok det før dere fikk tilbake mensen etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

9 mnd etter fødsel, fullammet i 7 mnd og ammet fremdeles til hvert måltid og om natten da mensen kom. Var regelmessig med en gang, kommer hver fjerde uke.

 

Blødde som et helvete, kunne ikke bevege meg utenfor huset uten den største tampongen OG nattbind samtidig. Blødde gjennom den største tampongen før det var gått en time.. Stabiliserte seg heldigvis, men det gikk ca 6 mnd før blødningene var nede på omtrent samme nivå som før svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom 12 uker etter fødselen.. Jeg hadde renselse i 10 uker etter fødsel, så fikk faen ikke mye pause, husker jeg;)

Gikk rundt med gnagsår på dåsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mnd?

 

Kjenner da ingen som har fått den så lenge etter fødsel. Og jada, vi snakker ganske åpent om dette både venninner og familie så jeg kjenner til noen jenter ;)

 

Mitt inntrykk er at de fleste får den tilbake 6-10 mnd etter fødsel om man ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Statistisk er det 17 måneder. Det fordrer at man ikke nattavvenner også. De fleste jeg kjenner som ikke har nattavvent har fått igjen mensen ganske sent. Kjenner en mamma som fikk igjen etter 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som fikk den etter 8 uker fullammer, hver time døgnet rundt. Så det er nok ikke noe likhetstegn med fullamming = lenge til mensen.

 

Med førstemann fikk jeg den igjen når han var 12 uker. Fullammet døgnet rundt da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...