Gå til innhold

Jaja, jeg fikk heller ikke innvilget keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige fødsel endte med at livmoren begynte å revne, noe som er en potensielt livstruende komolikasjon. Men det var visst ikke god nok grunn til planlagt ks denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte kjempe for å få lov til å forsøke vaginal fødsel jeg. Grunnet en ryggskade jeg har. Det vil være en beredskapsgruppe klar i tilfelle, men jeg får prøve. Merkelig som noen må kjempe for å få ks, og andre for å slippe det. Kanskje burde du søke på annet sykehus?

Skrevet

Ja, skjønner meg ikke på hvilke retningslinjer de har. Mistenker at det går etter dagshumøret til den legen du slumper til å få. Kommer ikke til å søke på et annet sykehus. Får håpe det går bra denne gangen.

HI

Skrevet

Huff, det var leit. Har allerede vært på en samtale på Riksen og skal inn på min andre (siste?) samtale om en uke.

Fikk beskjed om å "tenke på" samtalen og mulighetene mine, men vil be om keisersnitt.

Skrevet

Vennina mi fikk revna livmor og havnet på oprasjonbordet rett etter fødsel.

Neste barn var uten komplikasoner. Ho sa topp fødsel.

Skrevet

Tydelig at man opererer med forskjellige retningslinjer på de forskjellige sykehusene.

Jeg hadde planlagt ks i Drammen, og fikk da beskjed i etterkant at jeg ikke kan føde normalt pga fare for at livmoren revner. Så da sa legene at hvis jeg skulle ha flere barn, så måtte de også tas med ks.

Så jeg ville nok dobbeltsjekket dette hvis jeg var deg.

Skrevet

Om de mener det ikke er fare for gjentagelse så er det sikkert ikke det, men uansett så kjenner de jo historien din og det ligger det en trygghet i. Om du kan få epidural er det fort gjort å skru det opp og hive deg over på oprasjonsbordet om noe skulle gå galt underveis i fødselen..

Synes det var helt pyton med keisersnitt jeg, så håper du får oppleve en fin fødsel denne gangen. Lykke til!

Skrevet

Det er veldig mange som har tatt KS en gang, som har født vaginalt både en og flere ganger etterpå. Det anses ikke som noen fare for revning etter kun 1 ks.

Jeg har hatt to vaginale fødsler og 1 ks, og har fått beskjed om at det ikke finnes noen grunn til at neste skal bli et ks - noe jeg forøvrig synes er helt greit.

Skrevet

Nå er det jo sånn at en livmor og en livmor ikke alltid er helt like da..

Ved et keisersnitt ser gynekologen/kirurgen på innsiden av livmoren og kan faktisk ved det se om det er stor fare for revning ved neste svangerskap. Det er noen som tåler fire keisersnitt, mens andre ikke kan ha mer enn to. De fleste sykehus opererer med at en livmor tåler 3 snitt uten at det er fare for revning, men fakta er at det er forskjell på det, noen tåler flere andre færre.

Nå vet jeg ikke hvorfor din livmor sto i fare for å revne, eller hva som skjedde. Men du må nesten bare stole på fagfolket, de vet som regel hva de snakker om.

Håper du får en fin fødselsopplevelse denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...