Gå til innhold

Toppen av skuffelse!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag så skulle vi på den etterlengtede ordinære ultralyden, med de største forventininger og tusen sommerfugler i magen. Jeg fikk timen for lenge siden, så vi hadde ladet opp såå lenge til denne spesielle dagen.

Siden jeg var så heldig å få være med min mamma på alt som hadde med mine småsøsken å gjøre - så falt det seg naturlig å ha med meg mamma`n min - og min lillesøster på 8 år. Og selvfølgelig så var jo kjæresten med.

 

Så i dag tidlig så satt jeg som ett tent lys kl. 05.45 - klar som ett egg! Så møttes vi på sykehuset og ventet i full spenning!

 

Og så kommer det en gynekolog som er kjent for å være mindre hyggelig å hentet meg inn (hun er forresten typ overlege), hun slang igjen døren foran mine kjære nære- jeg sa jeg ønsket å ha de med og slapp de inn. Men fortsatt så kunne jeg ikke forstå hva jeg gjorde hos gynekologen..

 

Gynekologen så på meg og sa: "Jasså, har du blitt gravid?"

Jeg så sikkert ut som ett spørsmålstegn da jeg svarte ja.. jeg er gravid ja..

Hun stirret i 5 min på dataskjermen før hun sa: " Du er vel ca 13 uker gravid du da?" Nei, jeg er 17 uker sa jeg..

"Åh, men da skal du til jordmor, ikke til meg.." Så jagde hun oss alle mann ut.

 

Så der sto vi, som noen spørsmålstegn. Kom til resepsjonen hvor det satt ei annen dame - som også virket helt urørt over hvor skuffet jeg ble. Jeg spurte hva gjør jeg da? De hadde feilet.. ikke jeg.. jeg hadde ikke bedt om en gynekolog time - det var DE som ga meg timen og kalte det for en ordinær-ultalyd..

 

Jeg begynte å gråte, jeg er følsom - og jeg kan ikke sette ord på hvor skuffa jeg ble. Jeg klarte ikke å sove i natt, pga de store forventingene jeg satt med.. Vet dere hva damen i skranken hadde å si til den vordende mor? "Man møter skuffelser i livet".. det var det hun hadde å si.. med de ordene gjorde hun saken verre for meg - vet ikke jeg noe om livet fordi jeg er ung - hva mener hun med å komme med noe sånt?

Hvordan føles det for en 8 år gammel jente at noen snakker sånn til søsteren hennes?

-Kunne de ikke de minste latt oss høre hjerteslagene til vår lille? Latt oss få en følelse av å bli sett - ikke bare "Pytt-pytt".. dere har gleda dere siden september.. men det var de skuffelsene man skulle møte i livet liksom..

Og for å ikke snakke om kjæresten som tok seg fri fra jobben sin - for å dra på ultalyd - også må han plutselig ta fri igjen - av samme årsak?

 

Jeg følte for å dele dette med andre, for jeg har hatt en så vond dag.. jeg følte meg rett og slett tråkket på av sykehuset i min hjemby - og begynte ærlig talt å tenke over fritt sykehusvalg.. Men dette var jo tross alt gyn.pol - og ikke føden som hadde klusset.

 

Så nå må vi vente til tirsdag - jeg skal ringe dit på mandag å forsikre meg om at jeg denne gang har fått time hos jordmor - og om apparatene funker - og ikke minst - minne de på at man behandler ikke mennesker slik som jeg ble behandlet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist at du måtte oppleve dette. Det er helt utrolig hvor iskalde mennesker kan være av og til. Selv om undersøkelse av gravide og ul er en vanlig hverdag for noen. VIlle også sendt en klage. Feil kan skje, men man skal bli behandlet ordentlig.

Masse lykke til på tirsdag, håper du får en flott opplevelse da.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, stakkars deg! For en behandling du fikk! Utrolig dårlig gjort av sykehuset synes jeg - Dette bør du absolutt klage på!

 

Kan jeg spørre om hvilket sykehus du var på?

 

Håper du får en ordentlig time snart, og at du slipper å vente så altfor lenge. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger sykehus.

De har egentlig en utrolig flott fødeavdeling - og de har kjempe gode jordmødre - to som er spesial-utdannet i ultralyd - og jeg sa at jeg til gjengjeld måtte få time hos den beste på tirsdag - så da fikk jeg iallefall det! Ett lite plaster på såret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...