Gå til innhold

PPT! Sønnen min har vedtak om 6 timer med spesialpedagog i uka i barnehagen, men de møter jo opp bare halvparten av tida og kanskje ikke det engang... Hva gjør vi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beklager litt lite info i hovedinnlegg...Vi har tatt det opp for en par måneder siden med spesialpedagogen. og vi fikk da vite at det skulle bli bedre, men at de hadde det så travelt og ikke var nok folk osv.. Har vi likevel retten på vår side? Kan vi kreve at han får de timene han har vedtak på? Bør vi gå til ledelsen? Vi vil jo gjerne ha et godt forhold til dem også...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått til ledelsen. Jeg kjenner ikke barnehagene så godt, men er lærer. I skolen er det typisk at et barn får vedtak på et visst antall timer, men at disse timene går bort ved sykdom i personalet. Spesialpedagogen eller assistenten blir da ofte omdisponert ,eller det settes ikke inn vikar når spesialpedagogen er borte. Dette er jo egentlig ikke lov, men gjøres ofte pga stramt budsjett. I sånne situasjoner er det viktig at foreldrene står på kravene. Det hjelper da lite å ta det med den enkelte lærer. Han / hun kan være så enig med deg som bare det, men har dessverre lite å stille opp med.

 

Jeg anbefaler deg å gå til ledelsen. Kommer du ingen vei, så forsøk FAU /SU. Ikke umulig at dette gjelder flere barn i barnehagen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som ped.leder i barnehage, og du har retten på din side i denne saken. Men det er tverrfaglig ressursteam som lager vedtakene, basert på sakkyndig vurdering fra PPT. Ta derfor opp problematikken med tverrfaglig ressursteam, et vedtak er lovfestet og skal følges opp. Ikke bland inn AU/SU i dette. De er enda tregere enn noen andre ofte, og har ikke innsynsrett i din sak. Ta det også med ped.leder, slik at hun/han kan kontakte tverrfaglig ressursteam også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har selvfølgelig retten på deres side.

Med spesialpedagogen ahr selvfølgelig rettigheter som alle andre i arbeidslivet. Blir han/hun syk og ikke kan komme den dagen - ja, da kan hun/han faktisk ikke komme. Hun hun/han har selvfølgelig sett på syke-barn dager og alle andre velferdsgoder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har spesialpedagogen sine rettigheter, men når vi får under 50% av de timene gutten vår har vedtak på vil det jo gå ut over han. Nevrologen hans har tydelig påpekt at det er særdeles viktig at sønnen vår får god oppfølging NÅ, fordi hjernen har en mye større evne til å utvikle seg i denne alderen. Han trenger god og riktig stimuli og en fagperson er viktig i denne prosessen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig HELT ENIG med deg:)

 

Jeg påpeker bare at det kan være grunnert til at spesialpedagogen er borte. Det behøver ikke bety at dere blir nedprioritert eller noe i den retningen.

 

Jeg har selv jobbet som spesialpedagog tidligere, og skjønner godt frustrasjonen din altså. Jeg hadde selv kjempedårlig samvittighet for de barna jeg fulgte opp når jeg av ulike grunner ikke kom. Den høsten mitt eget barn begynte i barnehage var spesielt ille og jeg var mye borte. Enkelte barn fulgte jeg bare opp 1 dag pr uke, og når mitt eget fravær falt på denne dagen i flere ganger i løpet av et semester, så føltes det forferdelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...