Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Sitter og ser på bloggen din og har fått masse gode tips til julebakst i år Flott blogg!
Villa Perlesukker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Tusen takk for det. Julebaksten og de 7 sortene er ennå ikke helt ferdig og det kommer masse nytt i de neste ukene. Har fått et tilbud om å lage noe for 2 levrandører til deres markedsføring så jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen .... Har jo bare blogget i snau 1 mnd. Men jeg må bare trykke "liker" på alle som er så positive og vennlige mot meg her inne. Det er utrolig koselig
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2010 Tenkte å sende deg en mail, men kan jo kanskje spørre her i stedet Hvordan er det med oppbevaring av de "kransekake-godis-stengene" med sjokolade? Bør ligge i fryseren? Og hva med de marsipanblomstene med sjokolade inne? Ligge i fryseren for å holde seg best mulig? Blir marsipanen tørr dersom de ligger i en boks/glass? Eller er de rett og slett så gode at man spiser alle på en gang?? :-D
Villa Perlesukker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Bevar i fryseren? Det vet jeg ikke hva er .... hihi Her tar mannen og barna og snoper i seg det meste. hihi... Men for å svare seriøst....Jeg tar vare på marsipan i en tett glasskrukke hvis jeg ikke fryser det. Som regle legger jeg lag med bakepapir mellom alt slik at det ikke kleber seg. De kransekakegodisene... JUMMY... de må du rett og slett legge i en kakeboks og låse inn i et skap. hehe... legg også papir mellom alt på disse da det kan være at de også fester seg til hverandre. Boksen burde stå kaldt. HUSK: hvis du kjøper mørk sjokolade fra Freia og varmer opp og dypper disse i og lar dette ligge over noen uker så vil sjokoladen få hvite prikker. Dette er fordi den aller mørkeste sjokoalden fra Freia er en såkalt kovertyresjokolade som trenger temperering før den blir helt speilblank. Hvis du vil ha konfekt og søtsaker til jul som ser bra ut lærer du deg å temperere sjokolade eller så kjøper du noe som heter non temp sjokolade på nettbutikker ELLER kjøper vanlig sjokolade i butikk og tilsetter litt delfiafett Ta deg ett glass vin til når du lager disse en fredagskveld og kos deg og nyt tiden og livet Fredagshilsen fra meg
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2010 Takk for svar Skal ha vår tidligere barselgruppe på førjulskos i slutten av november, så da får jeg ta en liten kikk på bloggen din og få litt tips til julegodis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå