Gå til innhold

Finner dere på en kjekk ting med barna deres hver dag eller hvor ofte? alltid dårlig samvittighet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 små viltre barn, hentes som regel halv 4-4..de er i seng mellom halv 7-7 da det er veldig trøtte.

prøver å finne på noe gøy etter middag, tegne eller pusle etc så det ikke bare blir tv..de elsker tv. Men det er ganske slitsomt for den minste spiser puslespillet mens den største blir sint..vanskelig å finne noe de begge liker..og så blir jeg rett og slett sliten av og aktivisere dem hele tiden.

Eldste leker aldri alene, ikke i 10 min en gang. Miste kan leke litt alene, men blir distrahert hvis storesøster springer rastløs rundt..noe hun gjør hele tiden, det eneste hun liker er å tegne,pusle og tv. Liker ikke leker og ønsker seg aldri leker..men vi har kjøpt alt slags leker, barbie,lego etc..men neida..

 

Samboer mener vi kan sitte i sofaen og la ungene styre på selv, da mener jeg han er lat for ungene liker vel at vi leker med dem siden vi bare har et par timer til rådighet hver ettermiddag!?

Blir forbannet på samboer og mener han er lat og litt dårlig far...

men..uansett de leker jo ikke alene uansett..så jeg må jo aktivisere dem..er sliten..har dårlig samvittighet fordi jeg tenker at jeg synes det er slitsomt de få timene barna våre er hjemme etter barnehage tid:(

 

Huff...

Råd og tips ja takk...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har hentet mini i barnehagen sånn i halv fire tiden er det bare hjem og lage middag, ta å rydde litt, snakke litt sammen. Men han vil ofte se på tv når han kommer hjem, som regel får han lov fra kl. halv seks, før det sier jeg at han kan leke litt med bilene sine. Han har vært så aktiv hele dagen i barnehagen, å jeg syns han kan roe ned på ettermiddagen. De trenger ikke aktiviseres hele tiden. Litt rolig ettermiddag i sofan syns jeg ikke gjør noe.

 

Når helgen kommer er vi som regel ute på noe, både lørdag og søndag, som svømming, gå/sykkelturer, kino, lekeland osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo grenser for hva det er tid til, og hva de orker etter en lang dag i barnehagen med MASSE stimuli og lek!

Vi har en treåring og en baby på 10 uker, som vi tar med ut på tur etter vi har spist middag, drar på lekeplassen en liten tur av og til, maler med fingermaling (det elsker treåringen!!) Ellers så drar vi ofte på besøk til folk på middag, eller bare for å treffes:)

 

I helger er jo lekeland for eks veldig morro:) !

 

Men husk, barna setter stor pris på å bare kose seg hjemme med mor og far uten å gjøre så veldig mye hele tiden!! Kile på ryggen, prate litt, se på en artig tegnefilm el. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke veldig rart om de ikke leker alene om du alltid er der for å aktivisere dem. De har godt av å tenke selv, de må få bruke fantasien. Å kjeder de seg, er ikke det farlig innimellom heller. Kan godt sette dem i gang med noe, å så trekke deg litt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...