Gå til innhold

Hvordan sylte unna penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å gå fra mannen min om en stund, og vil gjerne legge meg opp litt penger før den tid. Hvordan gjør jeg det best, sånn at vi ikke må dele det ved skilsmissen? Må jeg ta det ut i kontanter og legge i bankboksen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har en konto som det er kun du som står på, har han ikke krav på pengene der. Han har kun krav på det som dere har felles tilgang til og eier felles.

Skrevet

Helt sikkert på det?

Vil det si at jeg ikke har tilgang til våre sparepenger, så lenge de står i hans navn?

Skrevet

Kontanter i bankboks ka være en løsning.

Du kan bruke din mor eller andre til å sylte unna. Alt skal deles ved skilsmissen. Svaret ovenfor her var direkte feil.

Du kan egentlig ikke investerie i ting du kjøper heller, for det skal deles.

Men med tidenes gode gull pris, kan du muligens kjøpe gull, og sylte unna. Hvor mye penger snakker vi om at du ønsker å stashe vekk?

Er det under 100.000,- ville jeg nok ha brukt et familie medlem til å hjelpe meg.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har faktisk tenkt på å be mor om hjelp, eller kanskje en venninne... Tror ikke det blir mye mer enn 100 000, kanskje litt. ER det en magisk grense?

HI

Skrevet

Hvorfor vil du gjøre deg til kriminell for 100 000 kr?

Blir dette oppdaget sliter du og kan også miste ungene.

Skrevet

Hva er kriminelt, og hvordan i all verden kan man miste ungene for slikt?

Skrevet

Du ønsker altså å stjele fra mannen din?

Selv om du tar ut kontanter og legger i bankboksen vil mannen din ha krav på sin del av pengene. Å forsøke å holde midler tilbake er straffbart. Å gjøre deg til tyv kommer vel ikke akkurat til å bedre forholdet mellom dere. Det er synd hvis dere har barn.

Skrevet

Jeg står fritt til å bruke pengene mine som jeg vil. Min mann tjener mye bedre enn meg, og det lille jeg har bruker vi på mat og klær til barna. Jeg tenker at å legge bort litt av dette for å gjøre framtiden litt enklere for meg og barna når jeg går, er bare en annen måte å investere på.

Jeg spør uansett ikke om moralske råd, men om praktiske.

Skrevet

Blir helt svett jeg. Økonomisk utrohet heter det....

Har opplevd dette selv, før jeg fikk barn.

Mannen min syktet unna penger og pakke i smug, og forlot meg da jeg var hos foreldrene mine. Ikke ett ord om at han mistrivdes i forholdet og vill ut. Kom hjem til iskaldt hus, avstengt telefon og tom bankkonto....

Begynte å spekulere på hvordan han hadde rukket dette på en helg. Men han hadde planlagt det LENGE.

Kommer ALDRI over det................... Synes du fremstår som egoistisk og det som verre er.

Kommer vell ett innlegg om hvor fæl han er, som slår deg og ungene ++ np da kanskje??? men da er du uansett det som blir hos han pga penger....

Skrevet

Ta heller en prat med en advokat som er god på skilsmisser. Hvis du vet sikkert hav du har krav på blir det enklere å gjøre dette riktig. Med mindre dere hr en spessiel ektepakt er det i hvertfal ikke slik at han får alt fra sin konto og du får din.

Å sylte bort penger i en bankboks gir deg fort store problemer hvis du ikke oppgir dem når dere skal dele boet eller til likningsmyndighetene. Det kan faktisk gi fengsel.

Å bruke penger på deg selv, klær, utstyr, smykker ol kan være greit. Spessielt om han har gjort det samme. Da vil du ha rett til å ta ut dine ting og han hans ting, men snakk med en advokat så du får gjort det riktig.

Skrevet

Hvorfor jeg skal forlate ham har du ingenting med.

Synes synd på deg når jeg hører din historie, men den er ikke særlig lik min egen.

Du vet for lite om meg til å dømme meg som egoistisk og det som verre er.

Skrevet

Spurte ikke om hvorfor heller! Gir en stor f i det, dømmer deg utfra at du skal sylte unna penger fra han.....

Skrevet

Du dømmer meg ut fra din egen bitterhet, det er det du gjør.

Skrevet

Er hun kriminell og mannen tar henne for det vil han selvfølgelig få omsorgen for barna.

Skrevet

Ja det har du helt rett i ... men synes uansett det er egoistisk å sylte unna penger ....

Skrevet

økonomisk utroskap...hadde vært moro å hilse på deg igjen, og hørt med deg hvor lurt det var, når du er oppdaget, og mister så mye mere enn penger.

sånn som jeg ser det, så kan mannen din bare glede seg til du pakker snippesken din, det hadde iallefall jg blitt

Skrevet

ta ut kontanter og grav dem ned i skogen

Skrevet

Kjære HI

Dessverre er det mange sure dib-damer her. De er pripne og går med nesa langt i været.. Ikke hør på alt det sure de skriver, og heller begynne og legg deg av penger.

Så lenge du legger av penger av det du har tjent, så er det ikke noe galt i det. Du må tenke på deg selv om dine barn, og om det vil si å "lure" unna penger fra din mann så gjør det.

Økonomisk utroskap faktisk.. Nei, det er dine penger og du legger de bort for en ganske så god grunn.

Og du, man minster ikke barna sine hvis man blir tatt for å ha spart sine egne penger som ektefelle ikke vet om.

Lykke til, håper du får det til og klarer deg selv etterhvert.

Skrevet

Takk for ett av få normale svar!

Tenke seg til at det er bedre å bare bruke pengene på meg selv, smykker og klær enn å forsøke å spare dem å så jeg har råd til møbler etc i vårt nye hjem...

HI

Skrevet

Kok de opp, rør godt, og hell de over på desinfiserte glass.

Skrevet

Kanskje han gjør det samme mot deg ? I dette øyeblikk gjemmer han penger fra deg slik at du ikke kan kreve de når han går fra deg.....

Hvordan kjennes det ?

Skrevet

Kjære HI. Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å snakke med en advokat. Det finnes en del regler rundt skilsmisse og deling, og selv om de kan virke urettferdige er man i trøbbel dersom man ignorerer dem. Jeg vet ikke om det er straffbart å spare opp penger uten å oppgi det ved skilsmisseopgjøret, men ikke ta den sjansen, det er deg det vil gå ut over. Sjekk med en advokat, og få eventuelt råd om hvordan du kan gjøre dette på en lovlig måte.

Lykke til.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt like mange penger som mannen min har, hadde det kjennes helt greit om han la av 50 000 til seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...