Gå til innhold

Hvordan er sjefen deres når dere ringer for å si at dere er syk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min er ganske kort, og man sitter igjen med følelsen av å bli mistrodd.

 

Hvis man ringer inn med sykt barn, vil hun alltid at vi skal komme på jobb når mannen kommer hjem, selv om det bare er snakk om et par timer. Vi har mange ringehjelper og jobben er ikke avansert, det er en vanlig butikk jobb. Er slik at man virkelig gruer til å ringe.

 

Hva har sjefen egentlig rett til å vite når man ringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere jobbet jeg på en vgs, og hadde vært borte en dag. Da jeg ringte neste dag og meldte avbud, ropte han nesten inn i røret; "Er du syk i dag også??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sjefer er ufyselige slik. Lurer på om de gjør det så ubehagelig som mulig slik at ansatte aldri skal finne på å skulke jobben. Kjedelig å føle seg mistrodd. Sjefen til min mann klarte faktisk å nekte å ta i mot egenmelding da mannen min fikk influensa uten å ha hatt en dags fravær tidligere på to år. Sjefen forlangte sykemelding fra dag en, og var til og med frekk da han fikk det. Det ble lungebetennelse, og ny sykemelding, og sjefen ringte daglig for å skjelle ut mannen min. Han spurte hele tiden hvor lenge han hadde tenkt til å være syk. Som om man vet det når man har dobbelsidig lungebetennelse.... hallo....

 

Long story short... ,annen søkte ny jobb da han ble frisk og det er nå akseptabelt å være menneske. Sannelig får han pappaperm også, uten trakasering. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppgitt over slikt. Greir, det er kanskje noen som bruker egenmeldingene når de ikke er SÅ syke, men jeg mener jo man bør møtes med en viss respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er helt fantastisk slik:) Den superkoselige stemmen som ønsker deg god bedring og håper du blir frisk igjen fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er også veldig hyggelig og sier "Huff da.. Det hørtes ikke bra ut. God bedring. " osv.. :)

En gang jeg hadde influensa ba han meg rett å slett om å bare bli hjemme hele uka slik at jeg var sikker på at jeg var helt frisk da jeg skulle tilbake i jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er gudskjelov ikke sjefen min lenger, men han som var det var grusom når jeg var syk. Sukket høyt, svarte "I dag også?" i en virkelig ekkel tone der det skinte igjennom at han ikke trodde meg. Når jeg hadde sykt barn begynte han å diskutere, fortelle meg hvor dårlig det passet, osv. Som om jeg hadde mulighet til å tilpasse når barnet var sykt?? Endte med at jeg ble så redd for å gi beskjed at jeg ikke var bra at jeg sto i verste julerushet (var i butikk) og spontanaborterte mens jeg ekspederte. Tårene bare rant, men var så langt nede at jeg ikke orket spydighetene hans på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke overseg begeistret.. Jeg ringte på en søndag og så at jeg dessverre ikke var i nærheten av form til å jobbe på mandag-onsdag..

Han ble sur,å minnet jeg henne på at jeg faktisk hadde jobbet et 16 timers skifte med sykdom som normalt skal ha sykmelding fra dag en på fredag, for at han ikke trengte å finne tre vikarer for meg på under 12 timers varsel. ( fikk diagnose på torsdag og skulle egentlig sykmeldes da, men valgte og ofre meg for bedriften)

Da jeg ringte for å si at legen nektet meg å jobbe i en hel uke var han litt mildere innstilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk sjefer prøver å få oss til å få dårlig samvitighet.

 

Detta driter jeg lankt opp i reva på sjefen. Og han veit at eg er ikkje enkel og hontere.

 

Har lert meg og si i fra og er kommen lankt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...