Gå til innhold

Camilla Läckberg - må bøkene leses i rekkefølge?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Altså krimbøkene hun har skrevet med Erica Falck som hovedperson. Vurderer å gi bort noen av disse til jul, men usikker på om vedk har lest de første bøkene eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må ikke, men det er en veldig stor fordel. Hovedpersonene sitt liv er ganske fremtredene i en del av bøkene, og det skjer jo ting med dem fra bok til bok.

 

Du kan jo bare gi en og så kan den du gir til evt bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest alle, og anbefaler disse bøkene på det varmeste! Venter selv i spenning på neste bok:)

Men jeg føler at de burde leses i rekkefølge, spesielt mtp hva som skjer i livet i Erica med graviditeter, ulykker osv. Bok nr 1 kom ut i Norge etter bok nr 2 og 3 (tror jeg det var), så var nesten litt nedtur å lese bok nr 1 etter å ha lest hva som skjedde videre.

 

Uansett, strålende god julegave etter min mening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det beste krimbøker jeg har lest - og anbefales på det sterkeste. Enig med de andre at bøkene bør leses i rekkefølge!

Gi de bort og be om byttekort som dateres på julaften eller rundt der. Så kan de byttes om man har de fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ikke, det har ikke jeg gjort. Men med tanke på at det handler litt om forholdet og familien til hovedpersonene, så er det greit å lese i rekkefølge. Men selve handlingen i hver enkelt bok, knytter seg ikke til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest alle, utenom den siste. Leste dem ikke i rekkefølge og det var litt dumt da det stadig refereres til tidligere hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...