Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Har du noen tips, kjerringråd eller noe mot såre lepper? Kan ikke og tørr ikke bruke lypsyl.. Brukte det alt for mye for noen år siden og det endte med at leppene reagerte veldig tilslutt.. Så ut som jeg hadde herpes og litt til.. :s Så vet ikke helt om jeg tør å prøve lypsyl, med mindre de har endret innholdet da.. Vil helst bruke noe naturlig, men har jo ikke peiling på hva som finnes der ute..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 purelan (sånn man bruker mot såre brystvorter når man ammer)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Jeg er veldig plaget med såre lepper, og når jeg var yngre kunne dette utarte seg til sår rundt hele underleppa hvor det rant ut betennelse. Jeg var hos utallige leger og spesialister, prøvde utallige kremer, men ingen fant ut av hva det var og ingenting hjalp. Lypsyl var det værste jeg kunne bruke. Nå har jeg heldigvis vokst fra det, men ved skiftende vær blir leppene forstatt fort tørre og såre. Det eneste som fungerer på meg er en krem som heter "Creanolona". Vet ikke om denne er å få tak i i Norge, da mine besteforeldre kjøpte en slik med seg hjem fra Spania etter anbefalinger der nede. Allerede etter en dag med den merker jeg at det blir bedre, og etter 2 dager er sårheten borte. Så jeg vil anbefale deg å prøve å få tak i den, om du har muligheter til det.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Funker en annen brystvortekrem? Har kun avent sin her.. Svir og er så sårt at jeg nesten vurderer å prøve. Eos skal jeg sjekke ut. HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Var samme greia her, begynte å verke og få betennelse i hele leppa, her så må det ha vært lypsylen og det som er i lypsylen som gjorde det.. Jeg brukte 1-2lypsyler i uka på det verste så var ikke rart at leppene sa stopp. Skal se om jeg klarer å finne frem til Creanolona, jeg prøver alt, for er jo sånn hele vinteren egentlig..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 vet ikke hva avents brystvortekrem inneholder.. men det kan vel umulig skade å prøve??
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Jeg googlet kremen for å se om jeg kunne finne ut noe mer for deg. Du kan jo prøve denne: http://www.med-store.info/creanolona+pomada.html Står at de kan sende Worldwide, så det er jo gjerne verdt et forsøk. Selv vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten den kremen, den er helt fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 pure lan inneholder lanolin som kan være med på å tørke ut. Jeg prøvde det, fungerte ikke for å holde på fuktigheten, men ser bra ut på fine fuktige lepper:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 Vaselin kan du prøve. Naturlig fett
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #12 Skrevet 11. november 2010 Vaselin. Det gir fin glans også PS! Kan hende det er avhengighetsskapende.. Jeg er avhengig av lepsyl-. Har vært det siden jeg begynte med det på barneskolen, men har gått over til vaselin nå.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #13 Skrevet 11. november 2010 Bruk en naturlig leppepomade som Eos, Eucerin eller Weleda. Disse inneholder planteoljer, og ikke mineraloljer som bare legger seg som et lag utenpå leppene. Bruk også gjerne honning på leppene før du legger deg. Vaselin og lypsyl kan du bruke før du skal ut i kulda. Da vil de forsegle fuktigheten i leppene, men de vil ikke tilføre leppene pleie.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #14 Skrevet 11. november 2010 Purelan brystvortekrem!! Beste jeg har prøvd så langt
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #15 Skrevet 11. november 2010 locobase fuktighetskrem. Den er veldig fet, og den inneholder ikke vann, så den kan også brukes som kuldekrem.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #16 Skrevet 11. november 2010 Takk for alle tips. Jeg prøvde avent sin krem, og den funket hvertfall, ble ikke verre hvertfall.. Man tar hva man har.. Tror jeg skal gå for honning til kvelden, og kjøpe eos imorra, har hørt mye bra om den fra andre, men trodde det var noe ala lypsyl.. Men den er visst mer naturlig. Noen som vet om de har den på sparkjøp?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #17 Skrevet 11. november 2010 Husk å kjøpe Summer fruit eller Honysuckle Honeydew. De er litt tyngre og til bruk om vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå