Gå til innhold

Tips mot såre lepper?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har du noen tips, kjerringråd eller noe mot såre lepper?

 

Kan ikke og tørr ikke bruke lypsyl.. Brukte det alt for mye for noen år siden og det endte med at leppene reagerte veldig tilslutt.. Så ut som jeg hadde herpes og litt til.. :s Så vet ikke helt om jeg tør å prøve lypsyl, med mindre de har endret innholdet da.. Vil helst bruke noe naturlig, men har jo ikke peiling på hva som finnes der ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig plaget med såre lepper, og når jeg var yngre kunne dette utarte seg til sår rundt hele underleppa hvor det rant ut betennelse.

Jeg var hos utallige leger og spesialister, prøvde utallige kremer, men ingen fant ut av hva det var og ingenting hjalp.

Lypsyl var det værste jeg kunne bruke.

 

Nå har jeg heldigvis vokst fra det, men ved skiftende vær blir leppene forstatt fort tørre og såre.

Det eneste som fungerer på meg er en krem som heter "Creanolona".

Vet ikke om denne er å få tak i i Norge, da mine besteforeldre kjøpte en slik med seg hjem fra Spania etter anbefalinger der nede.

Allerede etter en dag med den merker jeg at det blir bedre, og etter 2 dager er sårheten borte. Så jeg vil anbefale deg å prøve å få tak i den, om du har muligheter til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker en annen brystvortekrem?:P Har kun avent sin her.. Svir og er så sårt at jeg nesten vurderer å prøve. :P

 

 

Eos skal jeg sjekke ut. :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var samme greia her, begynte å verke og få betennelse i hele leppa, her så må det ha vært lypsylen og det som er i lypsylen som gjorde det.. Jeg brukte 1-2lypsyler i uka på det verste så var ikke rart at leppene sa stopp.

 

Skal se om jeg klarer å finne frem til Creanolona, jeg prøver alt, for er jo sånn hele vinteren egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pure lan inneholder lanolin som kan være med på å tørke ut. Jeg prøvde det, fungerte ikke for å holde på fuktigheten, men ser bra ut på fine fuktige lepper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin. Det gir fin glans også :)

 

PS! Kan hende det er avhengighetsskapende.. Jeg er avhengig av lepsyl-. Har vært det siden jeg begynte med det på barneskolen, men har gått over til vaselin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en naturlig leppepomade som Eos, Eucerin eller Weleda. Disse inneholder planteoljer, og ikke mineraloljer som bare legger seg som et lag utenpå leppene.

Bruk også gjerne honning på leppene før du legger deg.

Vaselin og lypsyl kan du bruke før du skal ut i kulda. Da vil de forsegle fuktigheten i leppene, men de vil ikke tilføre leppene pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle tips. :)

 

Jeg prøvde avent sin krem, og den funket hvertfall, ble ikke verre hvertfall.. :) Man tar hva man har.. :P

 

Tror jeg skal gå for honning til kvelden, og kjøpe eos imorra, har hørt mye bra om den fra andre, men trodde det var noe ala lypsyl.. Men den er visst mer naturlig. Noen som vet om de har den på sparkjøp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...