Gå til innhold

Faens sviker!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så lei og fortvilet! Samboeren min og jeg har to barn, og eier et rekkehus sammen. Før vi ble sammen hadde han pådratt seg inkassogjeld på ca 400.000. I høst fikk han ordnet en nedbetalingsavtale med kreditorene, og lovet på tro og ære å overholde denne. I dag kom det en bunke med "skumle" brev i postkassen igjen. Jeg holdt dem opp mot et lys og leste gjennom konvoluttene, og joda: første purring på et av avdragene, et inkassovarsel på en regning på skarve 400 kroner, pluss fersk gjeld på hele 12000 kroner til et kredittkortselskap! Faen altså!!! Her har jeg hjulpet og støttet og vært så forbanna forståelsesfull gjennom hele prosessen vi har vært igjennom, og så gjør han dette igjen??? Vil bare ut av forholdet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har ikke du vært mer delaktig i økonomien? Dersom dere hadde hatt full åpenhet og "innsyn" i regningene som kommer så ville du visst det og hatt mulighet til å sørge for at det ble betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi regningene som regel har havnet i søpla før jeg har fått sett dem. Alle avdrag på hus, forsikringer, barnehage og "vanlige" regninger har jeg tatt hånd om, så alle slike utgifter har alltid blitt betalt til rett tid. Inkassogjelden hans var opprettet før vi ble sammen, så jeg har ikke vært med på å bruke disse pengene. Avdragene på nedbetalingsordningen ba han om å få betale selv, siden han nå hadde full kontroll. Vel, jeg skulle vel ike stolt på ham, jeg har spurt om han har betalt avdragene og han har svart ja...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han til å stenge personnummret sitt hos de 3 selskapene slik at han ikke kan ta opp ny gjeld. og be om å få brevene med kode slik at han ikke kan åpne det igjen. da kan han ikke få noe som ikke forskuddsbetales. Har selv sperret mine ikke for at jeg har hatt gjeld over evne eller noe da men fordi jeg fikk bankkort +++ stjålet i fjor.

Få han til å gi deg full tilgang på kontoen hans, og overfør allt uten en liten sum til lommepenger slik at du kan betale alle de regningene han må betale. Han har jo allrerede vist at han ikke klarer å følge opp selv.

Dette er om du fortsatt vil være med han da, jeg har forståelse for at du ønsker deg bort fra han, det er veldig vanskelig å leve med noen som roter til økonomien og når han gjør det mer en en gang........

 

 

Men om han har inkasso gjeld hvordan har han klart å skaffe seg mer kredittgjeld?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalingsanmerkningene blir slettet etter 3 (eller var det 4 år), så da må kreditorene iverksette nye rettslige skritt og registrere ny betalingsanmerkning på saken. Regner med det var i et slikt smutthull han anskaffet kredittkortet...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...