Gå til innhold

Noen her som er homofile/ har homofile barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel var du da du oppdaget at du var homofil?/Hvor gammelt var barnet da du merket at det var homofilt?

Og hvordan oppdaget du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, forsåvidt, i hvert fall har jeg ikke praktisert noe annet på ganske lenge, om man skal holde seg til biskop Kvarmes begrepsbruk. Hva ungene foretrekker, vet jeg ikke.

 

Jeg hadde aldri noen opplevelse av å "oppdage" noe, egentlig. Det har alltid vært slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er egentlig bifil, men lever nå i et lesbisk forhold? (Eller er du mann?)

 

I hvor ung alder merket du at du var "annerledes" enn de fleste andre da, med tanke på at du likte begge kjønn, ikke kun det motsatte?

Når merket foreldrene dine dette? Evt andre (voksen)personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en homofil stesønn. Jeg skjønte det før han fortalte det. Var småting som gjorde at jeg mistenkte det fra han var 11 - 12. Han fortalte det når han var 15. Faren hans fikk sjokk og forventet det ikke. Men vi pratet masse om det i et par uker og etter det har det bare vært naturlig. Nå er han 17 og har kjæreste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et søskenbarn jeg har mistenkt for å være homse siden vi var 5 år gammel. Han var fotballgutt, og ikke utprega femi, men det var alltid noe der liksom... manglende interresse for jenter, gjennom hele oppveksten. Nå er han 25 og det siste året har det kommet frem at hele familien går og venter på at han skal si noe. hehe Tipper han ikke vet at alle vet, men håper han står frem snart. Han reiser mye vekk, til en "jente" han ikke vil snakke om. Hans første forhold. Vi tror alle det er en gutt. Han har nemlig kun bilder av guttegjengen, og har "glemt" å ta bilde av denne jenta han liksom møter. Spennende å se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever med en annen kvinne, ja. Utover det er jeg ikke så veldig opptatt av definisjoner, men bruker begrepet homofil om det forenkler verden for noen (og det gjør det visst ofte).

 

Jeg var fullt klar over hva som tiltrakk meg og hvilke begreper man kunne bruke på det sånn i 9-10-årsalderen i hvert fall. Før det var det vel ikke noe jeg reflekterte så voldsomt over. Noen særlig opplevelse av annerledeshet kan jeg ikke huske å ha hatt (på det området, anyhow).

 

Hvorfor spør du?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.

 

Jeg spør fordi jeg har en sønn på 7 år som det er et eller annet med som gjør at jeg tenker at han kanskje er homofil. Vet ikke hvorfor, og kan ikke sette fingeren på noen spesielt heller, men har en sterk magefølelse.

Er nesten litt spent på å se om jeg har rett eller i. Hehe. Vet det er teit, men samtidig fascinerer det meg at det er et eller annet ved ham som gjør dette så tydelig. Samtidig som det "ikke er noe".. vet ikke om noen forstår hva jeg mener, men klarer ikke å forklare bedre, beklager.

 

Dette gjør meg forøvrig overhodet ingenting, og jeg kommer selvsagt ikke til å gjøre noe ut av denne magefølelsen. Ei heller om jeg skulle få det bekreftet. Har venner med de fleste typer legninger, og har overhodet ingen betydning for meg hva/hvem de foretrekker. Så lenge mannen min er ærlig om hvilken legning HAN har, så er det det samme med alle andre - inkludert barna mine!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. De jeg kjenner til som har forsket på barns seksualitet, er vel relativt enige om at hos gutter bruker kjønnsmessige tiltrekningspreferanser være noenlunde etablerte i 6-8-årsalderen. Nå er jeg ingen ekspert på området, men Thore Langfeldt har vært ganske klar på dette i hvert fall.

 

Det kan jo være greit å være obs på å bruke kjønnsnøytrale begreper når man snakker om "når du blir stor og kanskje gifter deg" etc., men det mener jeg jo man bør gjøre overfor alle barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... spennende å lese at det finnes forskning og "ekspertuttalelser" som underbygger min teori!

 

Ellers er jeg fullstendig enig. Snakker konsekvent på en kjønnsnøytral måte om slike ting, og "retter" stadig opp når familiemedlemmer/venner snakker som om hetrofili er det eneste rette. Og det gjelder alle mine barn (og nevøer/nieser), ikke kun min 7årige sønn. Ingen skal lære av MEG at hetrofili er det eneste naturlige!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...