Gå til innhold

Trenger tips og erfaringer! (Samme som småtroll )


Mamma-til-Sander&Sofie

Anbefalte innlegg

Jeg har en 8 mnder gammel baby, og vi har prøvd med avenning nå i 3 ukers tid. Vi legger han i 7 tiden på kvelden.

Det begynte med at jeg kuttet ut måltidet kl 1-2, og han fikk da pupp igjen rundt kl 6 på morran. Men nå våkner han hver natt kl 5. Og da jeg legger han til, er det bare kos han er ute etter. Ikke noe spesielt sulten. Hvis han ikke får pupp, hyler han seg hes og klarer ikke å roe seg.

Noen tips til hvordan man får han til å sove hele natten, slik at han feks våkner rundt 7-8? Og får da pupp, og får da grøt- frokost når vi står opp.

 

Er så sliten av at han våkner hver natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt det samme problemet selv, så jeg vet ikke om dette tipset funker. Men jeg leste i Naphaug sin bok at det var viktig å skille mellom natt og morgen. Sånn som jeg forstår det gir du pupp i senga før dere står opp? Da forstår han jo ikke forskjellen mellom kl 5 og kl 7. Naphaug foreslår å gjøre en aktivitet som understreker at det er morgen først, feks ta på klær. Da skiller man tydeligere mellom natt og dag. Dessuten blir det mindre attraktivt å våkne om morgenen, noe som visstnok også kan være effektivt for babyer som våkner altfor tidlig. Vet ikke om det funker for dere. Vi har gjort det sånn lenge og gutten har aldri våknet før 7 om morgenen. Nå er han 1 år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abella: Ja,jeg gir pupp i senga før vi står opp. Det er jo fordi jeg er så trøtt, og da "kjøper" jeg meg en halvtime ekstra søvn.

Men dette du foreslår høres ut som en god ide! Skal teste det ut, og se om det kan hjelpe.

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...