Gå til innhold

flere som sliter med bekkenet/bekkenløsnig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

får helt dårlig samvittighet ovenfor barna vi har fra før =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bekkenløsningen og sofaen er min beste venn... Har ingen barn fra før av, må si jeg føler med dere som har barn som trenger oppmerksomhet når man sliter med store smerter....

Skrevet

Ja desverre. Formen varierer veldig dag, for dag, og lange turer er helt umulig... Jeg har begynt på bassengtrening, vil virkellig anbefale det hvis deres kommune har dette tilbudet.

Skrevet

Bare 12 uker, og i dag slet jeg med en handletur. Sist var jeg noen måneder på vei før jeg kjente meg slik! Og da var det nummer en, så spent på hvordan dette blir. Bør jo ikke løfte tungt heller, men min liker så godt å bli bært av og til bare for kos, så skal bli vanskelig :o(

Prøvde aldri bassengtrening sist, så må kanskje sjekke opp i tilbudet denne gangen! Iallefall hvis det virkelig er bekkenløsning, og ikke noe som kirpraktor kan knekke opp, eller noe (ekstra skummelt under graviditet synes jeg).

Skrevet

Huff ja..det er i full gang, og formen varierer veldig. Jeg presser meg mye, fordi jeg er nødt til å komme meg gjennom 5 uker til med praksis, så jeg har nok mer vondt enn jeg "trenger" å ha. Andre dager kommer jeg meg ikke ut av sengen :(

Er bare litt over 12 uker på vei, men med tissing 3-4 ganger om natten som i utgangspunktet var slitsomt, så hjelper det ikke at man våkner av smerter flere ganger om natten. Sliten allerede nå :- /

Har hatt låsning i tillegg, men naprapaten justerte og ordnet litt, så det er bedre. Ellers så går jeg til fysio, skal prøve bekkenbelte nå utover, håper det hjelper!

Tenk på den fantastiske belønningen som venter oss når dette er over!! =)

Skrevet

Ja, må si at jeg ikke ser frem til ytterligere 5 mnd med minst like ille bekken og rygg.. Hadde bekkenløsning med nr 1 også, men da var jeg 100% sykemeldt og hadde ingen barn å skulle passe og bære på. Slik det er nå begynner det å bli vanskelig å skulle bringe og hente i barnehagen, og det synes jeg blir leit..

Går til naprapat, og det hjalp litt i begynnelsen, men nå funker det ikke lenger. Gikk til fysio og kiropraktor sist, og det hjalp vel heller ikke så mye. Men skal bestille meg en time der igjen nå snart for å evt få noen flere råd.

Bassengtrening tror jeg ikke finnes i nærheten her, men det hørtes godt ut!

Skrevet

Huff, ja.. og som dere sier: Med to andre som krever sitt og ikke skjønner hvorfor mamma ikke kan bære og trøste, er dette vanskelig.

Er kommet tidligere for hvert svangerskap, og for meg er det eneste som hjelper å gå lange turer. Dessverre gir dette meg forferdelige kynnere, og med to små, firma og lite overskudd er det skrekkelig tiltak å komme seg ut på kveldene. Kaldt er det også!

Nå er jeg helddig og er gift med en healer, så han holder smertene i sjakk nok til at jeg får sove om natta. Ellers hadde jeg gått meg på en smell for lenge siden.

Skrevet

Heisann! kikker innfra 3.trimester medet tips til dere med bekkenløsning!

Har dere prøvd akupunktur? Eg fikk BL tidlig i svangerskapet og begynte å ta akupunktur. Det har hjulpet meg VELDIG!! Tror effekten kan variere ettersom hvor flink den som behandler er. Eg brukte en privat dame og er strålende fornøyd! Ho har også behandlet meg for treg mage/forstoppelse :)

Skrevet

Jeg var hos en naturterapaut. Fikk både nåler og trykk og det har hjulpet meg. Har hatt BL siden uke 5 (er nå 29+) og har til tider vert helt forferdelig vondt.

Annbefaler og teste en naturterapaut i alle fall :)

Jeg vare også skeptisk til nåler og slikt men fikk snakket en del med han terapauten og bestemte meg for og prøve... Nå er alt bare deilig... INGEN vondt :D JIPPI :D

Skrevet

bekkenløsningen har komt tidligere for hver gang her også... eneste trøsten er at det kommer noe godt utav det tilslutt=) hvor er det man kan sjekke opp med gravidsvømming?

Skrevet

Hør med servicekontoret i kommunen du bor i, event. fastlegen el jordmor. Man må ha henvisning fra lege og da koster det ingenting. Jeg synes det har vært veldig ok, hyggelig å treffe andre, og trene kroppen forsiktig,

Skrevet

okay,takk=) da skal jeg høre med legen min når jeg skal til han neste fredag=) er vertfall vert et forsøk =D

Skrevet

På denne nettsiden kan man kjøpe bekkenbelte, som klemmer samen og stabiliserer bekkenet. Det kan jo være greit å prøve ut =)

http://www.ronda.no/

Skrevet

På denne nettsiden kan man kjøpe bekkenbelte, som klemmer sammen og stabiliserer bekkenet. Det kan jo være greit å prøve ut =)

http://www.ronda.no/

Skrevet

eg brukte bekkenbelte lenge... men vær obs på at når en kommer lenger ut i svangerskapet kan det være ubehagelig å gå med... Eg har måtte slutte fordi eg fikk like vondt av å gå med det.. pga det klemmer på magen!

Skrevet

Jeg har ikke bekkenløsningselv, så jeg har ikke prøvd beltet over lengre tid. MEN jeg har prøvd det i en butikk, og der fikk jeg beskjed om at beltet skulle sitte så lavt at det ikke strammer over magen. Ved å ha det lavt, vil beltet - tillegg til å klemme sammen bekkenet - kunne løfte opp fosteret, slik at det ikke blir så mye for bekkenet å bære. (?!).. Lykke til alle dere med bekkenløsning iallefall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...