Gå til innhold

hva synes folket om navnet Lodin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Lodin?

 

Er det et navn?

 

Det var ikke pent synes jeg, men det er vel fordi det bare høres ut som en rar variant av Odin i mine ører. Uttales det forresten på samme måte som Odin? Eller med trykk på i?

 

Uansett bare rart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lodin Lepps gate - en gate i Bergen. Har aldri hørt det om en levende person. Det er fremfor alt uvant, men også fint, og litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oii... var hvertfall nok av reaksjoner! Ikke min unge som heter det, men ei jeg kjenner sin unge. Bare lurte på om folk rundt likte navnet eller synes det var spesielt. Tror forresten det er oppkalling!

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket betydningen av navnet nå, og det betyr "lodden". Ikke at jeg pleier å henge meg opp i navns betydning, men "lodden" må jeg si kanskje var den døveste betydningen jeg har hørt om.. .

 

Men orginalt var det i alle tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du sjekke gjennomsnitts oppfatning før du gjør deg opp din egen mening om dine venners barn sine navn HI.....?

 

Jeg synest Lodin var ett flott og sterkt navn! Uvant men med veldig gamle norske tradisjoner, og opprinnelsen er visstnok gudenavnet Odin - (i norrøn tid ga man ikke mennesker gudenavn, derav Lodin. Ingen som het Odin eller Loke eller Tor den gang da....)

 

Mulig jeg har sær navnesmak, men jeg liker veldig godt gamle norske navn som har blitt "glemt".

 

All honnør til foreldrene! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som skal like navnet du gir den lille, verden om deg skal du ikke tenke på.

 

Jeg ville kunne ha funnet på og kalle datteren min Yara, ja da så jeg skal vel ikke si så mye om Lodin.

 

Eller kankje Bolette.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gammelt navn her på vestlandet.

 

Synes det er helt ok egentlig. Men siden vi så Kaptein Knurr og Mareminemysteriet uteteater i sommer, tenker jeg bare på den ene karakteren der : Lodin me leppo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...