kisse2 Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Jeg har en herlig sønn på 5, og for drøyt ett år siden bestemte vi oss for å prøve på nr 2. Etter 4 mnd ble jeg gravid, men spontanaborterte i uke 11. Jeg fikk mensen igjen etter 6-7 uker, og ventet ytterligere én mens før vi prøvde igjen (etter råd fra legen) Jeg er rhesus negativ, men fikk beskjed om at jeg ikke behøvde immuniseringssprøyte etter SA, pga jeg ikke hadde utskrapning. Siden vi begynte å forsøke igjen har kroppen min fulgt et ganske forutsigbart mønster; jeg kjenner oftest når jeg har EL, og ca 5-6 dager etter dette kommer det spor av blod, først svakt, så litt sterkere, og så avtar det igjen fram mot mensen. Dette har skjedd hver mnd. Det har nå gått snart 9 mnd siden SA, og jeg er utålmodig! Er det noen som har erfart noe lignende?
CI82 Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Har desverre ikke opplevd det samme. Har lest på pernille.info at en liten blødning rundt EL kan være normalt og betyr at man er ekstra fruktbar. Kommer det mye blod da? Og varer det helr fram til mensen kommer? Hvor mange dager? Jeg hadde en SA i juni. Tok 6 uker til jeg fikk mensen, så gikk det 8-9 uker til neste mens. Nå tror jeg at jeg har hatt EL og ser ut som om denne syklusen blir ca 5 uker. Håper kroppen er tilbake til "normal" sykluslengde nå. Ikke så lett å prøve når man ikke vet når EL er eller når man kan forvente mensen. Håper du finner ut av det og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå