Gå til innhold

Når sluttet dere å få bursdags gave av foreldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er 23 år, mine foreldre har ikke gitt meg noe på 3 år. fikk bare "Gratulerer med dagen" mld på bursdagen min.

Heller ikke besteforeldre eller noen andre ringer.

 

Er det unormalt av meg å reagere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, jeg er 34 og får fortsatt bursdagsgave fra foreldrene mine. Og får ellers meldinger og telefoner fra andre.

 

Hva om du inviterer til selskap da, får du noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med "overlord" (jøss.. hehe!)!

Hadde blitt veldig forbauset hvis foreldrene mine hadde sagt at jeg ikke fikk bursdagsgave lengre. Jeg gir alltid dem gaver også, og synes det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg egentlig vil ha noe...

Det hadde bare vært fint om noen hadde brydd seg om at det var bursdagen min... HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir hverandre bursdagsgaver, og har ingen planer om å slutte med det, uansett alder:)

 

Synes det er merkelig av foreldrene dine, hva gjør du når de har bursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg over tretti år, så det er noen år siden sist jeg fikk bursdagsgaver. Og det gjør meg ingenting. Det vil si, min mor kommer alltid over med ei kake. :)) Det setter jeg veldig pris på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 30 år og får fortsatt gave til jul og bursdag.(de spleiser med søsknene mine)

synes foreldre og barn skal gi gaver til hverandre hele livet jeg!det er jo en form for omsorg det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... merkelig.....

 

jeg har bursdag i dag, og vet jeg får mange gaver :) Har allerede fått 2 gaver i dag :)

 

Får i alle fall fra mine foreldre, og mine barn, noe jeg får hvert år :) Fikk til og med en liten en fra tante i dag. Og jeg blir 40 i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syns ikke det er unormalt av deg å reagere! Det må være litt sårt tenker jeg, å ikke få gave på bursdagen, ikke fordi at gaven i seg selv betyr så mye, men tanken som ligger bak, at noen husker på en og tar seg tid til å kjøpe en liten oppmerksomhet til bursdagen. Min bestefar på litt over 70, en oppegående mann, han husker ikke på dagen min. Det syns jeg er litt sårt, han sa at ved runde dager så skulle vi få en gave, men da jeg fylte 30 så fikk jeg bare et kort i posten. Spiller jo egentlig ikke noe rolle, jeg trenger ingen gave, men det som er litt sårt opp i det hele er at jeg fikk vite at min to år yngre kusine har fått bursdagsgave fra han hvert eneste år, jeg har ikke fått siden jeg var 20. Så det viser jo hvem han foretrekker. Men ang foreldre så trodde jeg at alle fikk gaver jeg. Jeg har i alle fall ingen venner som ikke får det. Jeg får gave av både foreldrene mine, svigers, svigerinne og mamma kjøper vel egenlig fra mine voksne brødre også. Er det kanskje vanlig i den familie å slutte å gi gaver ved fylte 20 år? Vet jo at i noen familier så slutter en å gi julegaver til voksne, så kanskje noen har det sånn med bursdagsgaver også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig at de ikke ringer i det minste.. Det er jo oppmerksomheten som teller mest, synes i alle fal jeg. Er du en som ringer og gratulerer selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, glemte å fjerne anonymknappen.

 

Kan også legge til at de siste årene hørte jeg ikke så mye på bursdagen heller, ble som regel glemt.

 

Anonym 14:27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 31 om noen dager, og det vanker fremdeles gaver på bursdagen fra mine foreldre. Eller, i de siste år har de gitt meg penger da, men det går jo for det samme.

Og tekstmelding? ;Man må da kunne ringe til barna sine på brusdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41, og får fortsatt gave både til jul og bursdag fra foreldrene mine. Men jeg kjøper jo selvfølgelig gaver til dem også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 år, og jeg håper da virkelig jeg aldri blir for gammel for å få gaver av foreldrene mine ;) Mine foreldre er pensjonerte nå, og de blir alltid sure når vi kommer med gaver til dem. De mener vi skal bruke pengene på oss selv og barna, og at det holder med et kort til dem. Jeg pleier bare å svare at jeg kommer til å kjøpe noe uansett, så de kan like gjerne si noe de ønsker seg.. ;)

Jeg får gave til rundt 500kr fra dem, og så skal de liksom bare få et kort av meg?? Ja. særlig.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og får fortsatt bursdagsgaver fra mamma og pappa.

 

Mamma er 55 og får fortsatt bursdagsgave fra sin mamma og pappa er 60år og får gave fra sin mamma.

 

Man blir aldri for gammel til å få bursdagsgave® fra mamma og pappa:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg ringer dem på bursdagen dem, kjøper en liten gave også.

samme med jul..

av og til får jeg kanskje en liten julegave.

 

så i år fikk jeg en gave, av svigermor, det varmet...

 

men synes det er kjedelig at ikke min egen familie viser meg noe oppmerksomhet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si at det hørtes litt sært ut. Nesten som man skulle tro det var et tulleinnlegg. Hva slags kontakt har du egentlig med foreldrene dine?

 

Jeg nærmere meg 30-årene og det her helt vanlig at jeg får hos min mor, og min mor får av sin mor fortsatt.

 

Min far har jeg bare sporadisk kontakt med, så han får jeg bare gaver hos av og til... sånn hvert 3. år kanskje. Men han husker på å gratulere meg med dagen likevel. Jeg syns det er litt spesielt, men har sluttet å henge meg oppi det. Jeg føler ikke på noen måte at han er pappaen min likevel, selv om vi treffes en gang iblant.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa pleier som regel å gløyma bursdagen min, men det er IKKJE unormalt, hehe! :) Så det tar eg meg ikkje nær av. Får presang av mamma (dei er skilt btw), gjerne noko Hardangerbestikk som eg samlar på e.l. Så pleier eg å bake kake og invitera sjølv! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...