Gå til innhold

Gå ut på tur med baby som har feber??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille fikk vaksine i går og har nå nesten 39 i feber. Har ikke gitt paracet ennå, fikk beskjed om å vente til over 39 med å gjøre det.

Han er sutrete og virker trøtt, men når han sovner så våkner han igjen omtrent med en gang, og blir vel ikke noe mindre sutrete av det. Han pleier å sovne som en stein i vogna når vi går tur.

 

Men så lurer jeg på da, kan det gjøre noe om jeg kler på ham og tar ham med ut på tur i vogna? (Er 3-4 minus ute her nå) Eller bør han være inne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kle godt på han og ta deg en kort tur du :)

Er for tiden uten bil, så her måtte vi ut på trilletur til legen da gutten var syk. Null problem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta han med ut en liten tur du :) Det viktigste er vel at han får sove, og at han ikke blir for varm eller kald. Utover det hadde jeg ikke bekymret meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med de to andre,kle han godt(men ikke så godt at han begynner å svette,husk at kroppen allerede er litt for varm,så han må ikke overopphetes heller)

og få dere litt luft begge to.søvn gjør underverk for feber og sutrete barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tar jo feberbarn ut med vilje fordi de er for varme (for å kjøle de ned). Personlig er jeg redd for at hun har den følelsen at hun fryser selv om hun er varm, slik jeg selv er når jeg har feber, så ingen utetur her.

 

Men var faktisk en sykepleier på legesenteret som fortalte det, så absolutt mulig det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...