Gå til innhold

"å ta med barn i kirken når det er bryllup er forkastelig"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg reagerte også på den kommentaren. Skjønner ikke poenget med det, med mindre det er en baby som skriker seg igjennom hele viselsen.

Vil det forresten også si at brudepiker og brudesvenner er forkastelig? De er jo med i kirken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... folk er merkelige... barna er jo en kjempeviktig del av dagen, sønnen min var brudesvenn i sommer, og de små barna som løp rundt og lekte etter vielsen mens brudeparet ble fotografert på trappen gav dagen en nydelig ramme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev det, og det jeg la i mine ord var at barn er uro momenter, ikke alle liker det, selv har jeg barn, men de er oppdratt til å sitte i ro noen minutter i slike sammenhenger, MEN ikke alle er av den oppfatningen. JA barn er ofte en del av den dagen MEN det er brudeparets dag, har man feks IKKE barn selv og folk drar med seg barn som ikke er intr i det som foregår og uopdratt så er det altså ikke noe ålreit, der av ordet FORKASTELIG!

 

Gjelder jo i grunn ikke bare bryllup, men andre "offentlige"sammenkomster med barn tilstede. Barn som ikke kan oppføre seg og snakkes til kan holdes hjemme.. men de er vel kanskje med fordi de er så urolige at foreldrene ikke får barnevakt?? ikke vet jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er derfor jeg mener at man bør ta med barn på slike sammenkomster. For å lære de at det er en del av livet! Jeg hat tatt med meg datteren moin i kirken, bryllup, begravelser etc siden hun var knappe 2 år, og hun sitter som et tent lys på stolen. For hun følger med og har lært seg at i slike situasjoner sitter vi pent i ro pg hører etter/følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forkastelig er da absolutt ikke det rette ordet i denne settingen,man kan ikke kalle barn for forkastelige.men respektløst kan man kalle det,selv om jeg ikke ser det helt store problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgeli er det ikke barnas feil, men de voksne som ikke kan oppdra, snille barn som har lært å oppføre seg er velkommen, slemme urolig barn med arrogante foreldre kan få bli hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha,-håper du med de veloppdragne barna for en skikkelig urokråke neste gang..hehe. Er noe galt med en verden som kun er på de voksnes premisser og utelukker at det finnes noen vesener som heter barn, og som er litt annerledes enn voksne. Er vel derfor det stort sett er så gruelig kjedelig både i kirken og andre offentlige sammenhenger du snakker om. Får lyst til å være litt rampete selv jeg;)-Men velger heller å holde meg hjemme å ha det gøy med de andre rampungene..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kalle de urolige, men ikke slemme. kanskje du burde gå inn i dag selv og telle sakte til 10 før du poster fler kommentarer. ellers så er du bare et av mange forumtroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slemme og uoppdragne ja ;) barn i dag har altfor frie tøyler, mødrene sitter jo her inne og skryter på seg både karrierer, hus, utroskap og "perfekte" liv ;) Hva annet kan man forvente??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velger å kalle de uopdragne og ufordragelige bortskjemte dritt unger.. Hvis jeg må utrykke meg annerledes..

Hilsen forumtroll på dagtid og julenissen om natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er forkastelig å ha med barn i kirken, men mener at de barna som er der må klare og oppføre seg pent og ordentlig. Hvis ikke er det foreldrenes ansvar å enten ta dem med ut, eller å ikke ta dem med i det hele tatt hvis de tror at det kanskje kan bli et problem.

 

Jeg har vært i et bryllup der 2 barn omtrent turnet i prekestolen og rundt alterringen mens vielsen foregikk. Foreldrene satt på benken sin og lot som ingenting. Det var løping, roping og hoiing på disse to barna (som var 5-7 år) under omtrent hele seremonien. Til slutt var det presten som måtte be foreldrene om de ikke kunn ta med barna utenfor slik at han faktisk fikk viet paret.

 

Dette var ikke brudeparets barn (de hade ikke barn på dette tidspunktet) og vi andre som var i kirken holdt jo på å skjemme oss ihjel på vegne av foreldreparet som satt der og lot som ingenting. Stakkars brudepar som fikk seremonien sin ødelagt tenker jeg.

 

Ellers er jeg heldt for at barn og unge hører hjemme i kirka under ulike arrangementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi,-ja, å få barn inn i denne gale verden er nok slett ikke lurt....Kanskje vi skulle slutte med det, så slipper vi all den uroa også...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La de små barn komme til meg, og hindre dem ikke ...". Da får den ukristelige personen som likevel går i kirken bare holde seg unna. Kirken er minst like mye til for barna. Da får man heller gifte seg et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...