Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Har dere "et liv" utenom barna også? Går dere ut på byen, møter nye mennesker.. Eller er dere helt "låst" hjemme sammen med barna? Er alene og gravid. Har vært gravid hele tiden siden jeg ble alenemor, vært mye plaget i svangerkapet, så har ikke kommet meg ut i det hele tatt. Er litt redd for at livet mitt skal bli sånn her fremover. Aldri møte nye folk, finne meg en ny mann... Er kjempeensom
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Ja man slutter ikke å leve, men du må jo vente en stund da, siden du ikke har født.. Selv fikk jeg jobb på et utested når ungene var 3 og 5år, så da jobbet jeg de helgene ungene var hos far, på den måten kunne jeg være med venner på kvelden før jeg dro på jobb når de skulle ut passet meg veldig bra.. Samtidig begynte jeg på treningssenter, og etter en stund traff jeg mannen jeg er gift med idag.. så livet er ikke over nei, du må bare legge det litt på is
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Hei! Jeg blir snart alene med 4 barn. Har ei fra et tidligere forhold som vi har delt omsorg for, og venter min og eksmannens 3. barn, har "vanlig" samvær for dem ennå da de bare er 2 og 4 år. Har 6 uker til termin. Eksen forlot meg tidlig i svangerskapet, så hittil har jeg vært mye alene når barna har vært hos pappaene sine, rett og slett fordi jeg er så sliten og trenger å bruke dagene på å hente meg inn igjen. Men jeg har en gal nabogjeng som alle har barnefri samme helg som meg, så de drar meg gjerne over til dem på kvelden. Jeg vet ikke hvordan fremtiden blir, men jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å mure meg inne når babyen blir litt større og kan begynne og overnatte hos faren eller besteforeldrene. Blir nok ikke mye by-flying da økonomien stopper det, noen ganger kommer jeg selvfølgelig til å dra ut, men jeg kommer helt klart til å dra mer bort på besøk. Heldigvis så har jeg flere single venninner som heller vil ha skravlekvelder en lørdagskveld enn å fly ut hver helg, så jeg vet jeg er velkommen til dem. Jeg spør sjelden om å få komme på besøk til mine venner som har partnere/familier da jeg selv satte stor pris på familielivet/partid da helgen endelig kom, og ønsker ikke å trenge meg på. Med tanke på at jeg snart har 4 barn så har jeg ikke kommet dit at jeg ser for meg en ny mann i livet. Jeg har aldri hatt problemer med å møte menn, men nå tror jeg ikke jeg akkurat er et godt "catch", med min bagasje.. hehe.. Men det dukker nok opp en mann for deg etterhvert, HI, tviler på at du kommer til å være alene og ensom så lenge. Men da må du komme deg opp og ut i verden Husk at det ordner seg for snille jenter Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Jeg blir alene med to i januar, og ser ikke for meg at alt stopper opp av den grunn Greit nok, de første mnd blir rolige, men det passer meg helt flott egentlig Datteren min har vanlig samvær med faren sin annenhver helg, og faren til den nye babyen skal jeg jobbe for at ikke får samvær i det hele tatt, men, det er da andre alternativer til barnevakt enn bf. Har venner både med og uten barn, og regner med variasjoner i det sosiale. Ny mann ser jeg ikke etter, siden jeg er lei strevet med å prøve å finne "den rette", så kommer til å prioritere barna, og deretter venner Men hi, hvor bor du?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Jeg er alenemor til tre barn. Barnefar har ikke samvær, så jeg har desverre ikke noe særlig "liv" utenfor morsrollen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Takk for fine svar Jeg bor i Tromsø.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Hei! Jeg er alene med to. Minste er baby. Av den grunn kommer jeg meg ikke veldig mye ut nå nei, men regner jo med at det blir litt mer tid og variasjon når minste er litt større. Prioriteringen er 1) barn og 2) familie og venner. Ny mann har jeg ikke sett behovet for (haha), hvordan det blir i fremtiden vet jeg ikke. Prøv å finne alternative måter å sosialisere på for å ikke bli så ensom. Bruk tid med andre som har barn, få besøk hjemme, dra bort på besøk, evt trening/jobb/kurs etterhvert. Skjønner akkurat hvordan du har det/tenker, men har erfart at dette er det eneste som kan hjelpe på en måte. HI - hvor gammel er din nr en? Kunne gjerne tenkt meg en venn/ nye bekjentskaper i Tromsø, selv om jeg bor langt unna! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå