Gå til innhold

Dere som har vært utro...er dere ikke redde for hva folk synes om dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dere ikke redde for at foreldrene deres, søsken, venner, svigerfamilien, barnehagepersonellet til barna deres, eller lærerne til barna deres får høre det?

 

Rykter sprer seg fort, og den som har vært utro, er den som aldri får høre ryktene. Jeg vet om flere som har vært utro. De vet ikke hva jeg vet om de. en av de er en nabo av meg. Når vi to snakker sammen, er hun så prektig og fremstår som det konemne...men jeg vet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal vi være redde for hva andre syns om oss?

Du vet ikke grunnen til utroskapen. En annen ting er definisjonen som kan være uklar. F.eks mener min eksmann at jeg har vært utro fordi jeg hadde sex med en annen mann før separasjonen vår var innvilget, liksom. Men vi bodde ikke sammen og hadde ikke et forhold.

 

Det er uansett ikke din sak hvorfor noen er utro, so why even bother med å tenke på hva andre tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gang jeg var utro, var jeg så umoden og dum som det overhodet går an å bli. Jeg skjemmes over at jeg var det. Jeg var 17 år, og hadde vært sammen med en i to år. Jeg hadde lyst å gjøre det slutt, men greide det ikke. Syntes så synd på ham. Og så kjente jeg familien hans så godt, og ville ikke miste de. Vel det gjorde jeg jo uansett, for ryktene spredde seg fort på den tiden, når man var i den alderen.

 

Jeg ble den gang stemplet, og det følger meg enda. Den dårlige samvittigheten min også. Og den nedverdigelses følelsen jeg fikk. Min mann vet om det, og han er veldig sjalu. Han sier at han stoler fullt og helt på meg, men jeg tror han er litt i tvil innerst inne.

 

Men jeg er ikke enig i når noen sier en gang utro, alltid utro. Jeg har aldri vært utro siden, og kommer aldri til å være det heller. Jeg elsker min mann for høyt til å gjøre ham så vondt. Ikke vil jeg forverre ryktet mitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har vært utro, har alltid mange gode unnskyldninger og mener de "måtte" være det.

Forøvrig behøver ikke utrorykter å være sanne. Kanskje er det en gal eller ond person som står bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bryr meg ikke hva folk synes om meg.

Folk får feie for egen dør.

Og den som er uten feil selv kan kaste den første steinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg vet faktisk om mange som har vært utro og som forsøker å holde det hemmelig i sin omgangskrets.

 

Men det blander jeg meg ikke oppi. Ikke har jeg spredd ryktet videre til noen andre og ikke går jeg rundt og tenker på det når jeg snakker med dem.

 

Hva de har gjort er deres sak. Hva slags moral og hvilke valg de har på samvittigheten er privat.

 

Jeg er ikke feilfri selv, og forventer ikke at alle rundt meg skal være det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom jeg hører om utro folk, greier jeg ikke holde det for meg selv. Kall meg gjerne sladrekjerring eller hva dere vil. Har de vært utro, får de stå for det mener jeg.

 

Da min eks var utro, fortalte jeg det til alle. Gadd ikke holde det skjult. Når han fant seg ei ny senere, håpte jeg hun hadde hørt det, sånn at hun slappp å kaste bort mye tid på den drittsekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om bhgtantene eller læreren til barna min vet det ?

 

Jeg trenger da virkelig ikke å stå til rette for dem !Hva jeg gjør i senga skal de ta lang fart å drite i !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som at det at du slarver munnen av ledd vil bidra til om folk "står for det de gjør" eller ei! Sladrekjerringer er faktisk det simpleste jeg vet om. Jeg kommer til å advare mine barn spesielt mot mennesker som ikke har annet en ondsinnet sladder å fare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 50% av alle i Noege kommer i den situasjonen før eller senere. Selv om jeg ikke har endt der foreløpig og heller ikke har noen plan om å være det, ser jeg ikke på det som noen vesentilg problemstilling. Min bestefar var utro, min onkel, minst to kusiner og en fetter det samme. Det gjør forholdet til partneren vanskelig. men for andre betyr det jo ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det stor forskjell på _hvordan_ folk sladrer. Å fortelle noe videre som man er sikker på er fakta, for eksempel at man har sett det eller hørt det direkte fra den det gjelder, og gjerne fortelle det på en humoristisk måte, er en ting, en helt annen ting er de som benytter enhver anledning til å ukritisk snakke dritt om andre, og som fryder seg når de gjør det. Det er disse menneskene jeg synes er det simpleste slaget, og jeg har sett hvilken skade usanne rykter kan medføre. Men heldigvis har karma en trendens til å bite disse menneskene i ræva, og jeg gjør i hvert fall det jeg kan for å vise min avsky når jeg møter slike. Jeg bidrar også gjerne til å hjelpe karma et stykke på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...