Gå til innhold

OK.. da er det bevist... mini tåler ikke ull direkte på kroppen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kun kjøpt 1 ullbody i år fordi eksemen han hadde i fjor ble verre da han brukte ullbody. I år har han ingen eksem på albuene lengre og tok derfor sjansen på å prøve ull i år. Og vips... så kom det masse eksem rundt magen/ryggen..

 

Dette var den ull/bomull (med bomull innerst) fra Cubus. Så da får det bare bli ullbodyer og heller bruke ull utenpå heretter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du prøve en annen type ullundertøy - det er veldig sjelden noen er allergiske for ull. Behandlet ull(som den du har kjøpt) er ofte behandlet med div kjemikalier - og det er kjemikaliene som klør og gir utslett, ikke ulla.

 

Sjekk ut siden under, evt også nøstebarn som jeg tror har ubehandlet ull(Ubehandlet ull inneholder lanolin, det gjør ikke den behandlete ulla.

 

http://www.bansull.com/5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler jo ull da, men ikke blandingen ull/bomull, med bomull innerst, er jo det du skriver.. blir litt feil kanskje da å skrive

"OK.. da er det bevist... mini tåler ikke ull direkte på kroppen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ville bare slenge på at noen barn tåler desverre ikke ull og det er på grunn av at fibrene irriterrer huden.

Sønnen min har atopisk eksem og ull irriterer desverre :(

Så det er ikke sikkert at barnet tåler noe ull, men dette må man jo prøve seg fram på :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg har atopisk eksem, og ull rett på kroppen klør som fy og da snakker vi økologisk ull og alpakka ull, ingen untak! Jeg bruker altid noe under ulla, slir at det ikke skal klø sånn.

 

Så for min del er det bevist, jeg vet godt selv hva jeg tåler og ikke tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren vår kan ikke ha ren ull rett på kroppen. Hun hylser og skriker og klør noe voldsomt. Hun er 2 år nå men hadde atopisk eksem da hun var baby.

Vi endte opp med å bruke ull/silke bodyer. Det har fungert helt utmerket. Nå kjøpte jeg nettopp noen bodyer fra Claire dk i ull/bomull og det har også gått bra.

Hun har ikke tålt ullbodyene fra Janus, Joha eller Devold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, veldig sjeldent at folk ikke tåler ull???

 

Ja da er hele min familie på morssiden, og jeg og mine 2barn noen sjeldne tilfeller da ;) Vi har prøvd ALT av ull produkter, vi tåler ingenting..hos meg så er det så ekstremt at jeg kan faktisk nesten ikke sitte vedsiden av noen som har ullprodukter på seg..og ihvertfall ikke ha hudkontakt med ull. Jeg tåler da heller ikke lanolin..så det kan ligge der da..og jeg har forresten og atopisk eksem. Da jeg var hos hudlegen min på sykehuset, spurte jeg ang barn og ull..om det faktisk var sånn at det bare var å ha et annet lag med feks bomull under ull så det ikke er direkte kontakt emd huden. Men da sa han at om man er allergisk mot ull, så er det som å være allergisk mot katt/hund. Noen får det i luftveiene og, og da hjelper det fint lite å ha det utenpå klær for reaksjonen vil komme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...