Gå til innhold

Barn i bryllup på fest.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er riktig. Samboeren min har ei datter fra tidligere forhold på 14 år. Hun bor hjemme til sin mor fast men skal komme til oss i desember for at vi er bedt i bryllup. Vi har felles barn på 12, 10 og 5 år som også er bedt men brudeparet vil ikke ha barn under festen tilstede. Dette synes jeg er helt riktig men de sier det er greit at hun på 14 er tilstede.. Jeg mener at barn ikke har noe dær å gjøre i det heletatt. Hva er deres mening? Har mest lyst til å melde avbud jeg. ( Å det verste er at hun på 14 har tilatelse til å drikke rusbrus på bryllupet fra sin mor, men far er selvfølgelig ikke enig i det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ingen regler på dette området. Hva man ønsker, må være opp til vertskapet, enten det nå er brudeparet selv, eventuelt i samarbeid med foreldre. Småbarn som ikke kan sitte i ro tre-fire timer hører etter min mening ikke med i et bryllup, fordi de vil forstyrre festen, spesielt talene. Det er noe annerledes når man har passert tiårsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skjønner ,jeg men når hun på 12 og 10 ikke får være tilstede mener jeg at hun på 14 også kunne fått den samme beskjeden. Hun har de faktisk fått tillatelse til å drikke alkohol også om hun vil. Jeg mener det er feil når hun er 14 år og rusbrus har 18 års grense. Barn er barn til ivetfall 16 års alderen mener jeg. I følge brudeparet skal de andre barna kun få være tilstede under middag, og kaffe og kaker. Etter det er det Voksen kveld. Men hun på 14 synes ikke jeg skal betraktes som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun på 14 skal få være med, og skjønner godt at de ser på de andre barna som barn og ikke ønsker barn tilstede.. Jeg ville heller ikke hatt det, dvs vi giftet oss i stillhet, med bare de nærmeste og to tenåringsbarn, men barn kan man få barnevakt til, det er ikke noe barneselskap, bare det å ta med barn (under 10 år) i kirka når det er bryllup er forkastelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.04 igjen, men rusbrus er jo helt forkastelig da.. det er ULOVLIG å servere alkohol til mindreårige og brudeparet er ansvarlige, er det på en restaurant/utested kan de faktisk miste bevilgningen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har skjønt helt riktig hvem som er bedt til hva, men sånn jeg forstår det er alle barna invitert til middag og kaffe og kun 14åringen etter det. Hvis det stemmer ville jeg i utgangspunktet sendt alle hjem etter kaffen, men hvis det er flere på 14år som skal dit som er gode venner med deres 14åring, så ville jeg vurdert å la henne være der, men selvfølgelig nektet henne å drikke. Det ville jeg også fulgt med på utover kvelden og så ville jeg drukket lite/ingenting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...